Keuhkoahtaumataudin vertaisryhmä, KAT

KAT-ryhmä on tarkoitettu keuhkoahtaumatautia sairastaville ja heidän läheisilleen.
Tapaamisissa on mukana terveydenhoitaja ja astmahoitaja Heli Louejoki.

KAT-ryhmä aloittaa 11.10 klo 18

Jos sinua kiinnostaa KAT-ryhmätoiminta, tule mukaan!

Ajatteletko koskaan, että olisi mukavaa tavata muita ja keskustella vaikka omasta elämäntilanteestasi, verrata kokemuksiasi sekä antaa ja saada rikkauta elonkulkuun? Yhdessä voisitte tehdä myös jotain mielekästä toimintaa. Se voisi olla käyntiä teatterissa, musiikin kuuntelua tai jotain muuta mielenkiintoista. Se voisi olla myös yhdessä liikkumista, retkeilyä ja luonnosta nauttimista. KAT-ryhmässä tämä kaikki on mahdollista!

KAT ryhmä aloittaa kokoontumiset syyskaudella. Ensimmäinen kerta on tiistai 11.10 klo 18 Novapoliksella (Viestikatu 3). Ennakkoilmoittautuminen suotavaa tarjoilujen tilaamisen vuoksi yhdistyksen toimistolle kuopionseutu@hengitysyhdistys.fi tai p 044 757 4642.

Toiminnan tarkoituksena on muodostaa erilaisia itsetoimivia ryhmiä. Alkuun auttaa koulutettu ryhmänvetäjä. Kun ryhmä itsenäistyy, se toimii ryhmän jäsenten avulla ilman ohjaajaa. Jokainen ryhmän jäsen voi omalla panoksellaan auttaa ryhmää toimimaan.

Ryhmä toimii ihmisten arjessa ja auttaa heitä selviytymään erilaisista tilanteista. Se tuo turvaa jäsenilleen. Ryhmä voi vaikuttaa myös paikallisiin suunnitelmiin ja päätöksiin, jotka koskevat ihmisten eloa ja oloa.

Yhteyshenkilönä toimivat

Urho Koistinen