Suonenjoki-Rautalampi

Anja Tiirikainen

Pirkko Vaittinen
pirkkovait@gmail.com

​Ilmoitamme tapahtumistamme paikallislehti Sisä-Savossa tai Suonenjoki-lehdessä.

Hengitä ja venyttele

Maanantaisin kello 15–16, alkaen ma 12.9.22. Suonenjoen Pitäjäntuvalla, Asemakatu 12
Ohjaajana Anneli Siikavirta. Lisätiedot ja ilmoittautumiset Anneli Siikavirralle puhelimitse 040 574 9265 tai sähköpostitse annelisiikavirta@gmail.com.

Hengitä ja venyttele -ryhmän toiminta on tarkoitettu arjen avuksi kaikille keuhkosairaille. Tavoitteena on motivoida keuhkoahtaumatautia sairastavia liikkumaan. Ryhmien toiminta tukee keuhkosairaita myös antamalla mahdollisuuden vertaistukeen esimerkiksi keuhkoahtaumatautipotilailta ja liikkumishapen käyttäjiltä.

Harjoittelu tähtää kehonhuoltoon liikkuvuusharjoitusten, venyttelyn ja rentoutumisen avulla. Ajatuksena on myös mahdollisen epätasapainoisen hengityksen tasapainottaminen. Hapenottokyky ja fyysinen kunto eivät ole ratkaisevassa asemassa. Ryhmissä liikutaan ohjaajan avustuksella omien voimien mukaan.

Ryhmien toiminta on avointa ja maksutonta kaikille hengityssairaille ja heidän omaisilleen. Osallistuminen ei vaadi hengitysyhdistyksen jäsenyyttä tai happihoidon käyttöä.