Harvinaiset hengityssairaudet

Tunnetko harvinaisen? Koetko vertaistuen tärkeäksi?

Harvinaisille sairaus- ja vammaryhmiin kuuluville vertaistuen merkitys on suuri. Harvinaista hengityssairautta sairastavalla on usein tarve vaihtaa kokemuksia ja tietoa toisen samaa sairautta sairastavan kanssa, koska sairaus tuo mukanaan monenlaisia arjen haasteita.

Harvinaiset-vertaisryhmä jatkaa kokoontumisia syksyllä

• 15.9. klo 18-20 kokoustila Jalava. Keuhkotautien erikoislääkäri Anne Laatikainen alustaa lyhyesti harvinaisista keuhkosairauksista, sen jälkeen keskustelua ja mahdollisuus kysymyksiin. Ilmoittautuminen viim. 8.9. tarjoilun järjestämisen vuoksi: kuopionseutu@hengitysyhdistys.fi tai puh. 044 757 4642. Ilmoitathan erityisruokavalion jos tarvitset sekä mahdollisen läheisen osallistuminen.
  • 24.11. klo 18-20 kokoustila Vaahtera. Kliinisesti erikoistunut hoitaja Minna Kellokumpu-Räsänen ohjaa vertaisryhmäkeskustelua ryhmän toivomista aiheista. Ilmoittautuminen viimeistään 16.11. tarjoilujen vuoksi: kuopionseutu@hengitysyhdistys.fi tai puh. 044 757 4642. Ilmoitathan erityisruokavalion jos tarvitset sekä mahdollisen läheisen osallistuminen.

Ryhmän vetäjänä sairaanhoitaja Minna Kellokumpu-Räsänen. Lisätietoja toiminnasta minna.kellokumpu-rasanen@kuh.fi

Lue lisää harvinaisista hengityssairauksista Hengitysliiton verkkosivulta.