Liikunta

Yhdistys järjestää ohjattuja liikuntaryhmiä jäsenilleen monilla paikkakunnilla. Ryhmät ovat suunnattu hengityssairaille jäsenille ja heidän läheisilleen. Ryhmien ohjauksesta vastaavat ovat liikunnanohjaajia tai fysioterapeutteja ja he ottavat sisällössä huomioon hengityssairaiden tarpeet. Tunnin aikana saa tarvittaessa pitää taukoa ja ottaa avaavaa lääkettäkin, jos siltä tuntuu. Pääasia olisi että hengityssairaat uskaltavat osallistua liikuntaan ja hengästyä, saaden näin hyvää harjoitusta myös hengitysteille.

VESILIIKUNTA, maksu uintilipun hinta

KUOPIO, SIILINJÄRVI vesijumppaa Kuntolaaksossa, Fontanellassa ja Kunnonpaikassa viikoittain.
KAAVI, TUUSNIEMI vesijumppa, bussikuljetus Outokumpuun (Kaavi joka viikko/ Tuusniemi 1 krt/kk.)
KEITELE, TERVO, VESANTO vesijumppa, bussikuljetus Viitasaarelle n 1 krt/kk.
RAUTAVAARA vesijumppa, bussikuljetus Iisalmen uimahalli n 1 krt/ kk
VARKAUS vesivoimistelu tiistaisin

KEHONHUOLTO, maksuton

KUOPIO voimaa ja tasapainoa keskiviikkoisin Alavatalo klo 14-15
KUOPIO salijumppaa, venyttelyä tiistaisin Bellanranta klo 13-14
SIILINJÄRVI salivoimistelua maanantaisin Ahmon koulu klo 15-16
SUONENJOKI hengitä ja venyttele-jumppa maanantaisin Asemakatu 12 klo 15-16
TUUSNIEMI tuolijumppa torstaisin Keskitie 22 klo 9-10

KUNTOSALI

SIILINJÄRVI perjantaisin Fontanella klo 13-14 yhdessä Syöpäyhdistyksen jäsenten kanssa, maksuton
SUONENJOKI tiistaisin Asemakatu 1 klo 15-16 HUOM ! 23€/ 10 krt
VARKAUS ohjattu kuntosaliharjoitus keskiviikkoisin

BOCCIA, maksuton

SIILINJÄRVI Fontanella maanantaisin klo 13-14.30 yhdessä Sydänyhdistyksen kanssa

MUUT MAHDOLLISUUDET

Kuopion maaseuduilla ;JUANKOSKI, NILSIÄ , MAANINKA, VEHMERSALMI, RIISTAVESI, KARTTULA alueella asuvat jäsenet saavat jäsentukea Kuopion kaupungin järjestämiin liikuntaryhmiin.
Voit tutustua tarjontaan tästä linkistä https://www.kuopio.fi/vapaa-aika-ja-hyvinvointi/liikkuva-kuopio/liikuntaa-maaseudulla/ Ota yhteyttä joko yhdistyksen toimistolle tai toimikuntasi puheenjohtajaan, saat lisätietoa ja ohjeita jotta saat kurssin maksutta.

Ryhmien tarkat tiedot (aikataulut, hinnat)löytyvät toimikuntien omilta sivuilta paikkakunnan kohdalta.