Tukkimetsä

Hengitä ja venyttele -ryhmä

Hengitä ja venyttele -ryhmän toiminta on tarkoitettu arjen avuksi kaikille keuhkosairaille. Tavoitteena on motivoida keuhkoahtaumatautia sairastavia liikkumaan. Ryhmien toiminta tukee keuhkosairaita myös antamalla mahdollisuuden vertaistukeen esimerkiksi keuhkoahtaumatautipotilailta ja liikkumishapen käyttäjiltä.

Harjoittelu tähtää kehonhuoltoon, liikkuvuusharjoituksia ja venyttelyä ja rentoutumista, ajatuksena mahdollisen epätasapainoisen hengityksen tasapainottaminen. Hapenottokyky ja fyysinen kunto eivät ole ratkaisevassa asemassa. Ryhmissä liikutaan ohjaajan avustuksella omien voimien ja rajoitteiden mukaisesti.

Ryhmien toiminta on avointa ja maksutonta kaikille hengityssairaille ja heidän omaisilleen. Osallistuminen ei vaadi hengitysyhdistyksen jäsenyyttä tai happihoidon käyttöä.

Hengitä ja venyttele -ryhmä Suonenjoen apteekin alakerrassa (Keskuskatu 3)

• Toiminta jatkuu keväällä 7.1.2019 alkaen maanantaisin klo 15.30-16.30.
  • Ohjaajana Anneli Siikavirta. Lisätiedot ja ilmoittautumiset Anneli Siikavirralle, puh. 040 574 9265 tai annelisiikavirta(at)gmail.com

Lue lisää hengityssairaan liikunnasta tästä linkistä!