Yhdistys

Turun Seudun Hengitysyhdistys on Hengitysliiton paikallisyhdistys. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämänlaatua ja yhdenvertaisuutta kuntalaisina sekä toimia terveellisen elinympäristön puolesta.

Haluamme toimia etujärjestönä, joka edistää kansanterveyttä ja ennaltaehkäisee keuhkosairauksia. Yhdistyksellä on takanaan pitkä historia.

Toimintamme piirissä kokoontuu useita liikuntaryhmiä, vertaisryhmiä ja kuoro.  Tarjoamme jäsenillemme tapahtumia ja luentotilaisuuksia hengitysterveyteen liittyvistä aiheista. Jäseniä yhdistyksessä on yli 1000. Toiminta-alueemme ulottuu lounaisessa Suomessa 21 kunnan alueelle. Kunnat ovat Aura, Kaarina, Kustavi, Laitila, Lieto, Loimaa, Masku, Mynämäki, Naantali, Nousiainen, Oripää, Paimio, Parainen, Pöytyä, Raisio, Rusko, Sauvo, Taivassalo, Turku, Uusikaupunkia ja Vehmaa.

Yhdistyksen toimisto sijaitsee  Skanssissa, lähellä kauppakeskusta, käynti Skanssintorilta.

Yhdistyksen jäsenmaksu on 27 euroa/vuosi. Sillä saa sekä liiton että yhdistyksen lehdet, osallistua edullisiin liikuntaryhmiin ja mielenkiintoisiin tapahtumiin. Liity sinäkin jäseneksi!