Vertaisryhmät ja kerhot

Vertaistuki on kokemuksellista vuorovaikutusta samassa elämäntilanteessa olevien ihmisten kanssa. Vertaisuus-käsitteeseen liittyy vahvasti ajatus siitä, että samoja asioita kokeneilla ihmisillä on kokemukseen perustuvaa asiantuntemusta, jota kellään muulla ei voi olla.

Vertaistuessa keskeisintä on kokemus, ettei kukaan ole yksin elämäntilanteensa tai ongelmiensa kanssa ja että hän tulee hyväksytyksi ja kuulluksi ryhmäläisten keskuudessa. Riittävän samankaltainen elämäntilanne takaa sen, että osanottajat tietävät omasta kokemuksestaan jotakin toisten tunteista.

Ryhmiemme tapaamisiin ovat tervetulleita myös jäsenen puoliso tai muu lähiomainen. Ryhmien toiminta voi olla keskustelua, luentoja tai mukavaa yhdessä olemista ja tekemistä.

Ryhmät kokoontuvat toimitiloissamme osoitteessa Bastioninkatu 4, 20730 Turku, käynti Skanssintorilta. Tutustu saapumisohjeisiin.

Ryhmiin voi ilmoittautua mihin vuodenaikaan tahansa. Ilmoittautumiset TSHY:n toimistolle sähköpostitse turunseutu@hengitysyhdistys.fi  tai toimistoaikana numeroon 040 5934047.

Opintokeskus Sivis on valtakunnallinen aikuisoppilaitos, joka toteuttaa, tutkii, kehittää, ohjaa ja tukee järjestöllistä koulutusta. Hengitysyhdistys järjestää ja saa tukea opintojaksoihin ja vertaisopintoryhmiin Opintokeskus Siviksen kautta.