Spiraalistabilaatio

Ajankohta: 10.04.2024 klo 17:00 – 18:00

Paikka: Turun Seudun Hengitysyhdistyksen liikuntatila (Bastioninkatu 4, 20730 Turku)

Järjestäjä: Turun Seudun Hengitysyhdistys

Vastuuhenkilö: Lisätiedot toimistolta: turunseutu@hengitysyhdistys.fi / p: 040 5934 047

Spiraalistabilaatio on ainutlaatuinen terapia-, kehonhallinta- ja harjoitusmenetelmä. Metodi perustuu lihasketjujen harjoittamiseen, ryhdin parantamiseen ja kehon ydintuen vahvistamiseen. Sen päätavoitteita ovat mm. lihastasapainon palauttaminen ja kehon optimaalinen käyttö niin jokapäiväisessä kävelyssä ja liikkumisessa .

Harjoittelussa käytetään apuna vastuskuminauhoja. Harjoittelun seurauksena ryhti ja tasapaino kohenevat, joten laji sopii erinomaisesti istumatyöläisille ja ikääntyville. Aiempaa kokemusta lajista ei tarvitse olla.

Spiraalistabilaatio -metodin harjoitteet soveltuvat:

● erilaisten selkäkipujen ja -sairauksien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon, kuten akuutit ja pitkäaikaiset selkäkivut, skolioosi, välilevytyrä, spinaalistenoosi, spondylolisteesi

● selkäleikkausten pre- ja postoperatiiviseen hoitoon

● selän toiminnallisuuden parantamiseen

● nivelvaivojen hoitoon (olka-, lonkka-, polvi- ja nilkkanivelet)

● kehonhallinnan ja tasapainon parantamiseen

● kävelyn tekniikan ja koordinaation parantamiseen

● raskaudenajan harjoitteluun

● hengityssairaille