Kesäkoti Toivonniemi

Toivonniemi on Turun Seudun Hengitysyhdistyksen kesäkoti, joka sijaitsee merellisen luonnonkauniissa Ruissalossa, Airiston tuntumassa, noin yhdeksän kilometrin päässä Turun keskustasta. Perille pääsee sekä omalla autolla että Turun kaupungin bussilla nro 8. Toivonniemen pysäkki Ruissalossa on Honkapirtistä seuraava. Aikataulut löytyvät Turun kaupungin joukkoliikenteen sivuilta https://www.foli.fi. Reittiopas löytyy sivulta http://reittiopas.foli.fi.

Kesäkotimme toiminta on suljettu 20.7.2020 alkaen johtuen alueella tapahtuvista rakennustöistä. Näin ollen alueella ei suositella oleskelua sen ollessa rakennustyömaa. Kesäkaudella 2020 Toivonniemessä ei myöskään ole majoitus- tai juhlatilojen vuokraustoimintaa.

Toivonniemen saunaa lämmitetään kesäkaudella 18.7. asti seuraavanlaisesti:

1. Saunavuorot alkavat kello 16.00: eteenpäin 21.00 saakka (1h/vuoro). Perusteena tähän ovat saunan lämmityksen pitkähkö aika (uusi kertalämmitteinen kiuas, n. 3-4 h). Ja näin taataan lämmin sauna illan viimeisille kylpijöille.

2. Saunavuoro tulee varata vähintään vuorokautta aiemmin (kts. edellisen kohdan perustelut) ja varauksia on oltava minimissään kolme vuoroa/päivä, jotta se lämmitetään.

3. Ensisijaiset ja pääsaunaillat ovat maanantai, keskiviikko, perjantai ja lauantai, jotka varataan ensin. Mikäli "vakivuorot" täyttyvät, sauna lämmitetään tarvittaessa minimivarausten puitteissa (3/päivä) myös tiistana ja torstaina.

4. Saunavuoroja on mahdollista varata 2 kpl/viikko/saunoja.

5. Saunavuoro maksaa 5 €/jäsen ja 10 €/ei-jäsen. Perhesauna maksaa 10 €/perhe, jos perheestä yksi on jäsen. Muilta perhesauna maksaa 20 €.

Toivonniemen osoite: Iso-Pukintie 23, 20100 Turku, puhelin 0400 820 015