Yhdistys

Tervetuloa Pääkaupunkiseudun Hengitys yhdistyksen kotisivuille. Yhdistys on perustettu vuonna 1942. Jäseniä yhdistyksellä on 1154.  Yhdistyksen toiminta-alueena ovat Helsinki, Espoo ja Kauniainen. Toiminnan tarkoituksena on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää…

Tervetuloa Pääkaupunkiseudun Hengitys ry:n kotisivuille! Yhdistys on perustettu vuonna jo 1942 ja historiansa aikana yhdistys on toiminut useilla eri nimillä. Yhdistyksen toiminta-alueena ovat Helsinki, Espoo ja Kauniainen.

Toiminnan tarkoituksena on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää sekä toimia hengityselinsairauksien ennaltaehkäisyn, hoidon, kuntoutuksen sekä etujen valvonnan puolesta. Yhdistys tarjoaa hengityssairaille ja heidän läheisilleen yhteisön osallistua ja vaikuttaa.

Yhdistys järjestää monipuolista toimintaa, kuten vertaistukiryhmiä, liikuntaryhmiä aikuisille, yleisöluentoja ja -tapahtumia, neuvontaa ja ohjausta.

Jäsenmaksut vuonna 2023 ovat seuraavat:

• Varsinainen jäsen 34 euroa.
  • Perheenjäsen ja nuorisojäsen 17 euroa.
  • Lapsijäsen 0 euroa.