Hyödyllisiä yhteystietoja

VERTAISPUHELIMET

Astmaa sairastavien vertaispuhelin p. 044 407 7012 ma klo 18–20.

Keuhkoahtaumatautia sairastavien vertaispuhelin p. 044 407 7013 ti klo 10–12.

Sisäilmavertaispuhelin p. 044 407 7010 ti klo 10-12 ja to klo 16-18. Hengitysliiton kouluttamat vapaaehtoiset antavat vertaistukea sisäilmaongelmia kohdanneille ja sisäilmasta oireileville sekä heidän läheisilleen.

Uniapneaa sairastavien vertaispuhelin p. 044 407 7011 tiistaisin klo 10–12 ja joka kuukauden ensimmäinen maanantai klo 18–20.

NEUVONTAPUHELIMET

Kodin sisäilma- ja korjausneuvontapuhelin p. 020 757 5181 ma-to kello 9–15.Korjausneuvojat neuvovat homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä.Yhteys myös sähköpostitse korjausneuvojat@hengitysliitto.fi. Puhelu maksaa 0,08 € / puhelu + 0,17 € / minuutti.

Koronasta kuntoon -hankkeen neuvontapuhelin p. 044  407 7029 ti klo 15−18 ja to klo 9−12.

Sosiaali- ja terveysturvan neuvontapuhelin p .020 757 5150 to klo 9−12. Voit kysyä esimerkiksi hengityssairaan sosiaaliturvasta ja palveluista hoidon tueksi, kuten kuntoutuksesta, tuetuista lomista ja omahoidosta. Puhelu maksaa 0,08 € / puhelu + 0,17 € / minuutti.

Stumppi-neuvontapuhelin p. 080 048 484 ma ja ti klo 10–18 ja to klo 13–16. Tarjoaa tukea ja neuvontaa lopettamista suunnitteleville ja jo lopettaneille. Puhelimeen voi soittaa nimettömänä ja siinä vastaavat terveydenhuollon ammattilaiset.

MUITA HYÖDYLLISIÄ NUMEROITA

Helsingin vammaisneuvosto, pitkäaikaissairaat, Sirpa Halmela p. 050 310 0032.

Kelan kuntoutus ja vammaistuet p. 020 692 205 ma–pe klo 9–16.

Helsingin Allergia- ja Astmayhdistys ry. Toiminnan tavoitteena on allergia- ja astmatietouden lisääminen jäsenille ja heidän perheilleen.