Kesäkoti Pääskylä

Yhdistys tarjoaa jäsenilleen monenlaista toimintaa vuoden mittaan. Kesäkuukausina kesäkoti Pääskylä Kernaalanjärven rannalla kutsuu kaikkia jäseniä nauttimaan omatoimisesti rantasaunan löylyistä ja kauniista maisemista. Korona-aikana noudatetaan kulloinkin voimassa olevia yleisiä ohjeita. Kysy avaimista Leena Nordströmiltä puh. 040 7061402 tai hyvahengitys@gmail.com.

Keväällä 2021 ei saada vielä järjestää isoa talkootapahtumaa Pääskylään, mutta pienissä ryhmissä voidaan mennä risu- ja haravointitalkoisiin.

Talon tavat

Pääskylä on touko-syyskuun avoin jäsenille perheineen ja ystävineen. Pääskylää ei voi varata pelkästään omaan käyttöönsä, vaan kaikki tulijat ovat tervetulleita. Kävijät kirjoittavat nimensä vieraskirjaan .

Huolehdimme itse kukin Pääskylän toimivuudesta ja siisteydestä. Voit halutessasi touhuta kukkien kastelussa, ruohonleikkuussa tai halonhakkuussa tai vain nauttia kesästä kauniissa rantapaikassamme.

Keittiö

Hellapuut löytyvät keltaisesta varastosta, avain on keittiön seinällä. Huolehdithan, että keittiöön jää lähtiessäsi hellapuita. Pihalla on kaivo, josta saa pesuveden, mutta juomaveden suosittelemme tuomaan itse.

Katso sähköohje pääkatkaisijan luota. Älä sulje lieden ja takan peltejä.  Siivousvälineitä löytyy keittiön kaapista. Tiskivesi lämmitetään liedellä. Jätäthän keittiön siistiksi ja viet lähtiessäsi omat roskasi tien varren jätepisteeseen.

Sauna

Saunan lämmittää jokainen halutessaan itse. Avain on mökin keittiön naulakossa. Puut löytyvät saunan viereisestä liiteristä. Vesi tulee käsipumpulla pesuhuoneeseen.

Saunan lauteet ja pesuhuone huuhdellaan käytön jälkeen ja kuivatetaan muutaman kalikan kuivatuspesällisellä.  Pukuhuoneen lattia lakaistaan ja kuivataan. Jätäthän puita seuraavaa saunojaa varten!

Vene

Veneen avain ja tappi ovat keittiön avainnaulakossa, airot saunan pukuhuoneessa. Ne tuodaan veneilyn jälkeen sinne takaisin.

Yöpyminen

Yöpyminen on mahdollista omilla vuodevaatteilla. Lähtiessä makuutilat tuuletetaan, imuroidaan tarvittaessa ja jätetään siisteiksi.

Puuceet

Parkkipaikan viereisessä on vanha puucee, ja biohuussi löytyy saunan läheltä liiterin vierestä. Muista huolehtia siisteydestä ja kuivikkeesta.

Hinnat

• Saunan lämmityksestä kerätään ”klapikorvausta” 2 euroa/saunoja, vähintään 5 euroa lämmityskerta.
  • Yöpymisestä peritään sähkö- ja muuta kulukorvausta 10 euroa vuorokaudelta tai 40 euroa viikolta sisältäen saunan.

Maksun voi suorittaa avaimen haun yhteydessä tai yhdistyksen tilille no FI33 4108 0011 0295 61 tai maksaa saunan eteisessä olevaan lippaaseen.

Laitathan nimesi ja mukana olevien saunojien lukumäärän saunan vieraskirjaan ja tiedon siitä, maksoitko käteisellä vai pankkiin. Kiitos!

Pääskylän avaimen saa lainaksi Leena Nordströmiltä, 040 706 1402.

Yhdistyksen Pääskylä-tiimi

• Pääskylän vastaava, Pasi Vuorensyrjä, 040 7704931
  • Pääskylän kiinteistö, Markku Laakso 040 0476642
  • Sisätilat ja tarjoilut, Marjo Vuorensyrjä, 040 5450389
  • Avainten lainaus, Leena Nordström, 040 7061402
  • Ole tiimiläisiin yhteydessä, jos herää Pääskylä-kysymyksiä tai haluat lisätietoja.