Yhdistys

Tehtävämme on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää, jotta meidän kaikkien olisi helpompi hengittää. Yhdistys tarjoaa hengityssairaille ja heidän läheisilleen yhteisön osallistua ja vaikuttaa.

Riihimäen Hengitysyhdistys on perustettu vuonna 1947. Jäseniä on noin 160. Yhdistyksen kotipaikka on Riihimäki, mutta yhdistyksellä on jäseniä myös Hausjärvellä ja Lopella.

Tavoitteenamme on, että hengityssairaat ja heidän läheisensä voivat elää tasavertaista ja aktiivista elämää, osallistua yhteiskuntaan sekä tukea toisiaan toimimalla vapaaehtoisina, vertaisina ja kokemustoimijoina.

Toiminnasta tiedotetaan sunnuntaisin Aamupostin  yhdistyspalstoilla ja  kotisivuilla sekä yhdistyksen Facebook -sivuilla . Kesäkoti Pääskylä Kernaalanjärven rannalla toimii kesäkaudella toimintamme keskuksena.