Yhdistys

Kymen Hengitysyhdistys ry on perustettu 18.1.1945. Vuosi 2024 oli yhdistyksellemme 79 toimintavuosi. Kotipaikka on Kouvolan kaupunki. Yhdistys toimii Kouvolan ja Iitin kunnan alueella. Jäseniä yhdistyksessä on 226.

Yhdistys on myös Kuusankosken Apuva ry:n jäsenyhdistys.

Yhdistyksen tehtävänä on toimia hengitysterveyden puolesta, vaikuttaa hengityssairaan hyvän hoidon puolesta sekä olla paikallisesti yhteistyössä päättäjien ja viranomaisten sekä vammais-, kansanterveys- ja muiden vapaaehtoisten kansalaisjärjestöjen kanssa.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys toimii aloitteellisesti ja aktiivisesti hengityssairauksien ennaltaehkäisemiseksi sekä hengityssairauksiin sairastuneiden hoidon, kuntoutuksen ja muiden palvelujen turvaami­seksi ja kehittämiseksi.

Yhdistyksen tehtävä

Yhdistyksen tehtävänä on

• tukea hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämän laatua
  • edistää hengityssairaiden yhdenvertaisuutta yhteiskunnassa
  • toimia terveellisen elinympäristön ja puhtaan ilman puolesta

Järjestämme muun muassa

• vertaistukihyhmiä hengityssairaille
  • yhteisötilaisuuksina luentoja
  • virkistystoimintaa jäsenille ja heidän perheilleen
  • hengityssairaiden lasten perheille heidän haluamaa toimintaa
  • liikuntaryhmiä
  • toiminnasta saat lisätietoa koti- ja facebook-sivuiltamme
  • yhdistyksen tapahtumista ilmoitetaan Kouvolan Sanomien seuratoimintapalstalta
  • muistutetaan myös tekstiviestillä

Yhdistyksen jäsenmaksu vuonna 2024

• Varsinainen jäsen/kannattajajäsen 23 euroa
  • Perhejäsen/nuorisojäsen 12 euroa.

Liiton osuudet jäsenmaksuista

• Varsinainen jäsen/kannattajajäsen 17 euroa
  • Perhejäsen/nuorisojäsen 10 euroa.

Jäsenmaksun perinnän suorittaa Hengitysliitto. Pankkisiirtolomake lähetetään jäseneksi liittymiskaavakkeen palautuksen jälkeen noin 2 kuukauden kuluessa.

Jäsenyys alkaa heti kun liittymisilmoitus on käsitelty ydistyksen hallituksen kokouksessa. Tämän jälkeen olet oikeutettu saamaan jäsenkorttia vastaan yhdistyksen tarjoamat jäsenedut. Jäsenasioissa ota yhteys Hannele Löytty puh 040 5421 767 tai hannele löytty@pp.inet.fi.

Lue lisää ja katso ohjeet jäseneksi liittymiseksi Hengitysliiton verkkosivuilta.

Yhteistyö

Yhdistyksen yhteistyötahoja ovat

• Hengitysliitto
  • Itä-Suomen alueen Hengitysyhdistykset