Yhdistys

Vantaan Hengitysyhdistyksen tarkoituksena on edistää hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämänlaatua ja yhdenvertaisuutta kuntalaisina sekä toimia edunvalvonta- ja tukijärjestönä. Yhdistys toimii myös terveyden edistämisen ja puhtaan elinympäristön puolesta. Vantaan Hengitysyhdistys perustettiin vuonna 1970.

Toimiston aukioloajat

Toimisto on avoinna tiistaisin kello 15–18.

Hengityssairaan hyvän elämän puolesta

• Toimimme hengityssairauksien ja tuberkuloosin ennaltaehkäisyn, hoidon ja kuntoutuksen puolesta
  • Vaikutamme edunvalvonta- ja asiantuntijajärjestönä.
  • Teemme yhteistyötä päättäjien ja viranomaisten sekä vammais-, kansanterveys- ja muiden vapaaehtoisjärjestöjen kanssa.

Vantaan kaupungin palvelualueella elää noin 26 000 vantaalaista ja heidän läheisiään yleisimpien hengityssairauksien kuten astman, keuhkoahtauman ja uniapnean kanssa.

Yhdistyksen jäsenistä on noin 450, joista on astmaatikkoja 57 %, uniapneetikkoja 9 %, keuhkoahtaumaa sairastavia 6 % ja tuberkuloosin sairastaneita 2 %. Osalla jäsenistämme on asbestin tai homeen aiheuttama hengityssairaus. Jäsenistössä on myös harvinaisia hengityssairauksia sairastavia henkilöitä sekä runsaasti kannatus- ja perheenjäseniä.