Yhdistys

Vantaan Hengitysyhdistyksen tarkoituksena on edistää hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämänlaatua ja yhdenvertaisuutta kuntalaisina sekä toimia edunvalvonta- ja tukijärjestönä. Yhdistys toimii myös terveyden edistämisen ja puhtaan elinympäristön puolesta. Vantaan Hengitysyhdistys perustettiin vuonna 1970.

Toimiston aukioloajat

Toimisto on avoinna tiistaisin kello 12.00 – 16.00 tai sopimuksen mukaan. Puhelin 045 231 87 11 tai vantaa@hengitysyhdistys.fi.

Hengityssairaan hyvän elämän puolesta

• Toimimme hengityssairauksien ja tuberkuloosin ennaltaehkäisyn, hoidon ja kuntoutuksen puolesta
  • Vaikutamme edunvalvonta- ja asiantuntijajärjestönä.
  • Teemme yhteistyötä päättäjien ja viranomaisten sekä vammais-, kansanterveys- ja muiden vapaaehtoisjärjestöjen kanssa.

Vantaan kaupungin palvelualueella elää noin 26 000 vantaalaista ja heidän läheisiään yleisimpien hengityssairauksien kuten astman, keuhkoahtauman, harvinaisten hengitystiesairauksien, sisäilmastssairastuneiden ja uniapnean kanssa.

Hengitysliitto, yhdistyksen keskusjärjestönä, tekee viranomaisten kanssa tiivistä yhteistyötä, jotta voisimme antaa ajankohtaista tietoa jäsenillemme.