Mukana matkassa Kymenlaakson keskussairaalan keuhkosairauksien poliklinikalla!

Yhdistysksen edustajat olivat 12.12.2023 mukana kun Hengitysliitto teki hengityssairaiden hoitoa helpottavan laitelahjoituksen Kymenlaakson keskussairaalan keuhkopoliklinikalle. Laitteet joita veimme olivat, 2 kannettavaa matkahappirikastinta ja 3 kannettavaa lääkesumutinta. Kannettavia matkahappirikastimia käytetään korjaamaan elimistön hapenpuutetta lyhytaikaisesti esimerkiksi kauppa- tai lääkärikäynnillä. Kannettavalla sumuttimella annostellaan sisäänhengitettäviä nestemäisiä lääkkeitä.

Keuhko-osaston henkilökunta oli meitä vastassailoisin ilmein hymyssäsuinn näki selvästi, että lahjoitus oli mieleinen.

– Otamme lahjoituksen kiitollisena vastaan. Laitteita tullaan käyttämään vaikeasti keuhkosairaiden hoidossa, Kymenlaakson keskussairaalan keuhkosairauksien poliklinikan ylilääkäri Ville Koistinen kertoo.

Laitteet on hankittu lahjoituksista, keräyksistä ja arpajaisista saaduilla varoilla. Varat mahdollistavat myös Hengitysliiton laajan tiedon tuottamisen, vertaistoiminnan ja monipuolisen järjestötyön.

Vastaanottajat ja lahjoittajat yhteiskuvassa oikealta vasemmalle, palveluesimies Mikko Almgren, sairaanhoitaja Auli Wichmann, ylilääkäri Ville Koistinen, sairaanhoitaja Cia Sykkö, sairaanhoitaja Eija Hannula, sairaanhoitaja Miia Luttinen, Keijo Dufva, sairaanhoitaja Oona Kyllönen, lääkäri Jaanika Suluste, koemustoimija Heli Salo ja lääkäri Kaidi Nigol. kuvasta puuttuu kuvaaja Hengitysliiton markkinoinnin ja viestinnän kehittäjä Janne Haarala.