Vertaistoiminta

UNIAPNEAN vertaisryhmä kaikille kiinnostuneille kokoontuu Järvenpäässä Myllytien Toimintakeskuksessa ja/tai Mäntsälässä ja/tai Tuusulassa. Paikalla uniapnean kokemustoimijoita sekä tautia pidempään sairastaneita tai vasta diagnoosin saaneita tai sitä odottavia. Pääasiassa keskustelemme CPAP-hoidon haasteista ja onnistumisista mutta pyrimme saamaan paikalle esim Resmedin esittelijää, unihoitajaa yms.

Tarkemmat kuvaukset ja päivämäärät löytyvät TAPAHTUMAKALENTERISTA

Suunnitteilla on vertaisryhmät myös ASTMAAN (vetäjänä Irma Saari) ja KEUHKOAHTAUMAAN (vetäjänä Kaj Pirhonen). Paikkana olisi Mäntymäki Hyrylässä ja jos kiinnostuneita riittää niin kerran kuukaudessa torstaisin klo 17-19.

HENGITYSLIITOLLA ON PALJON TARJONTAA VERKOSSA! Tarkemmat tiedot syksyn ohjelmista ja ilmoittautumis -ja/tai liittymisohjeet löytyvät Hengitysliiton nettisivuilta.

Valtakunnalliset VERTAISPUHELIMET astmaan, keuhkoahtaumaan ja uniapneaan.

Astmaa sairastavien vertaispuhelin 044 407 7012 päivystää maanantaisin klo 18-20

Uniapneaa sairastavien vertaispuhelin 044 407 7011 päivystää tiistaisin klo 10-12 ja kuukauden ensimmäinen maanantai klo 18-20

Keuhkoahtaumatautia sairastavien vertaispuhelin 044 407 7013 päivystää tiistaisin klo 10-12

Tavoitat puhelinsoitolla vertaisen, jolla on pitkä kokemus pärjäämisestä ko. taudin kanssa. Puhelut ovat luottamuksellisia eikä soittajista kerätä henkilötietoja.

Palvelu on maksutonta, soittaminen maksaa vain puhelinverkkomaksun verran.

Vertaistukipuhelin ei tarjoa neuvontaa sairauden hoitoon, vaan sairauden todellisuutta ymmärtävän kuuntelevan ihmisen, jonka kanssa voit jakaa kokemuksia mieltä askarruttavista asioista.