Hyvinvointi-tapahtuma Keravalla la 27.4.2024

Paikka: Keravan lukio, Keskikatu 5, Kerava

Järjestäjä: Keravalla toimivat kansanterveysjärjestöt

Vastuuhenkilö: TERVE<3 KERAVA100 -työryhmä

Kansanterveysjärjestöjen tapahtuma: lauantaina 27.4.2024 klo 10-15 Keravan lukiolla, os. Keskikatu 5, Kerava. TULE TESTAAMAAN TERVEYTTÄSI

Yhdistyksemme on mukana juhlistamassa Kerava100-juhlavuotta. Teemme Keravalla toimivien 12 mukana olevan kansanterveysjärjestöjen näyttävän yhteisesiintymisen, jotta voimme kertoa toiminnastamme ja kuinka olemme mukana kaupunkilaisten hyvinvoinnin tukemisessa.

Mukana ovat lisäksi Keravan kaupungin liikuntapalvelut sekä Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen hyvinvoinnin ja terveyden edistämistyö ja suun terveydenhuolto.

OHJELMA – ovet auki klo 10 – 15

• Järjestöt ja yhteistyökumppanit esittelevät toimintaansa osastoillaan.
  • kuulotason mittaus luokka 1.15
  • verensokerin mittaus – Diabetesyhdistyksen osasto
  • Verenpaineen mittaus – Sydänyhdistyksen osasto
  • uloshengityksen häkämittaus ja verenpaineen mittaus – K-U Hengitysyhdistyksen osasto

KAHVIO maksu käteinen tai MobilePay

ARPAJAISET maksu käteinen tai MobilePay (arvat 2eur/kpl tai 3 kpl/5eur)

VIERAILIJAT:

• klo 11 tapahtuman avaus, Keravan kaupunginjohtaja Kirsi Rontu (aulatila)
  • klo 11.15-11.45 Memodance, tanssinopettaja Leila Ketola (aulatila)
  • klo 11.50-12.50 Luento unesta ja sen merkityksestä hyvinvointiin, dosentti Miikka Peltomaa (auditorio)
  • klo 13.00-13.30 Aivojumppa, aivojumppavalmentaja Tuija Räisänen
  • klo 13.45-14.15 Memodance, tanssinopettaja Leila Ketola (aulatila)

Tapahtuma on osanottajille ilmainen, ainoastaan arpajaisissa ja kahviossa peritään maksu. Autolla tuleville suosittelemme maksutonta pysäköintiä Nikkarin P-Taloon, Sibeliuksenkatu 8 (Huom. sisäänajo Keskikadun puolelta), jossa 6 h rajoitus pysäköintikiekolla.

Olemme yhdessä suunnitelleet tapahtumalle logon, jossa sana TERVE kuvastaa tervehdystä järjestöiltä kaikille keravalaisille – olet tervetullut mukaan toimintaamme! Sydän  kuvaa kuinka järjestöt tekevät vapaaehtoistyötä suurella sydämellä. Haluamme edistää yhteistyötä ja näkyvyyttä Kerava 100 -juhlavuoden teemassa sekä keskenämme että kaupungin kanssa. Edistämme ja tuemme julkisten palveluiden rinnalla kuntalaisten hyvinvointia ja terveyttä esim. asiantuntijaluentojen, liikunnan, yhdessäolon ja vertaistuen kautta.

Tilaisuus sopii kaikille hyvinvoinnista kiinnostuneille. Tapahtuma on julkaistu Keravan kaupungin Kerava100 -juhlavuoden tapahtumakalenterissa, jonne tapahtumaa päivitetään. Linkki tapahtumaan: TERVE<3 KERAVA100, Kansanterveysjärjestöt hyvinvointia tukemassa. Ilmoittelemme tapahtumasta myös yhdistysten sivuilla, sosiaalisessa mediassa, lehdissä ja mainoksilla.

TULE TESTAAMAAN TERVEYTTÄSI – TERVETULOA MUKAAN!