Elämäni eläkevuodet – tutkimusmatka alkaa – Ryhmä on loppunut, jatkosta syksyllä ei vielä ole tietoa

Irma Saari on verkossa viihtyvä yhdistysaktiivi

Irma Saari joutui jäämään eläkkeelle vuoden 2021 alussa. Hän innostui pohtimaan uutta elämäntilannetta ja kävi Ikäinstituutin Elämäni eläkevuodet -ohjaajakoulutuksen. Nyt Irma kutsuu samassa tilanteessa olevia jakamaan kokemuksia ja rakentamaan yhdessä hyvää elämää eläkkeellä.

Minkälaisista asioista haluat viritellä keskustelua, Irma?

– Nyt, kun työ ei enää haittaa harrastuksia, huomaan, että ajanhallinta teettää töitä. Joinakin päivinä kiidän tukka putkella aamusta iltaan, joinakin päivinä kalenteri on tyhjä, miettii Irma. Entisten vapaaehtoiskiireiden vastuut ovat kasvaneet ja lisäksi ohjelmaan on tullut uutta tekemistä roppakaupalla.

Porukalla on hyvä miettiä myös, onko työelämästä pois jääminen pudotus vai lempeä lasku. Onko mahdollista tehdä sellaista, mistä on haaveillut? Ja jos kalenterin sivut tyhjenivät työkiireiden päätyttyä, mistä löytää innostavaa sisältöä elämään?

Elämäni eläkevuodet -ryhmä käynnistyy keskiviikkona 12.1.2022 kello 14.00. Ryhmä kokoontuu Teamsilla kerran kuussa. Seuraavien tapaamisten aikataulu sovitaan ensimmäisellä kerralla. Ryhmä on suljettu ja ryhmässä käydyt keskustelut luottamuksellisia.

Kysy lisää ja ilmoittaudu osoitteella irma.saari(a)hengitysyhdistys.fi.