Yhdistys

Kolmastoista joulukuuta 1942 kokoontui 23 parempikuntoista Kinkomaan parantolan potilasta perustamaan yhdistyksen ajamaan tuberkuloosia sairastavien asioita ja lievittämään suurinta hätää.

Ajat ja taudit ovat muuttuneet, niinpä yhdistyksen toimenkuvakin määritellään ajan mukaan. Lisätietoa voit lukea myös Toiminta-sivultamme. Yhdistyksemme jäsenyys hyödyttää sinua monin tavoin. Yhdistys on suomenkielinen.

Yhdistys toimii Hankasalmen, Joutsan, Jyväskylän, Kannonkosken, Karstulan, Kivijärven, Konneveden, Kyyjärven, Laukaan, Luhangan, Muuramen, Petäjäveden, Saarijärven, Toivakan, Uuraisten ja Äänekosken kuntien alueella. Kuulumme Hengitysliiton Itä-Suomen alueeseen.

Katso kuntakartta yhdistyksen toimialueesta, PDF-tiedosto.

Yhdistyksen tehtävä

Yhdistyksen tehtävänä on

• tukea hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämän laatua
  • edistää hengityssairaiden yhdenvertaisuutta yhteiskunnassa
  • toimia terveellisen elinympäristön ja puhtaan ilman puolesta.

Järjestämme muun muassa

• vertaistukiryhmiä hengityssairaille
  • yleisötilaisuuksina luentoja
  • virkistystoimintaa jäsenille ja heidän perheilleen
  • hengityssairaiden lasten perheille haluttaessa omaa toimintaa
  • aikuisten liikuntaryhmiä
  • kulloinkin liikuntaa harrastavista ryhmistä saat tietoa kotisivuiltamme (esim. Tapahtumakalenteri) sekä facebook -sivultamme.

Löydät meidät Facebookista Keski-Suomen Hengitysyhdistys -haulla. Yhdistyksen tapahtumista ilmoitetaan myös Keskisuomalaisen Jyväskylän seutu tänään-palstalla ja jäsentiedotteessamme Puistotuulessa.

Järjestöasiantuntijamme on
Helena Narkilahti