Yhdistys

Yhdistyksemme edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Tuomme hengityssairaiden äänen kuuluviin ja valvomme heidän etujaan. Tarjoamme hengityssairaille ja heidän läheisilleen yhteisön, jonka kautta voi osallistua vaikuttaa.

Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1947. Yhdistyksen tarkoituksena on sosiaali- ja terveysalan järjestönä ja Hengitysliiton jäsenenä edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää.

Yhdistyksemme toimii 12 kunnan alueella:
Hailuoto, Ii, Kempele, Liminka, Lumijoki, Oulu, Pudasjärvi, Siikalatva, Taivalkoski, Tyrnävä, Utajärvi ja Vaala.

Koska yhdistyksemme toimii maantieteellisesti laajalla alueella, toiminnan järjestämiseksi ympäristökunnissa olemme perustaneet Silmutoimikuntia eli Silmuja, jotka järjestävät toimintaa omalla alueellaan ja tekevät yhteistyötä alueen muiden toimijoiden kanssa.

Jäseniä yhdistyksessämme on jo noin 1 300. Tutustu yhdistyksen historiaan tästä, PDF-tiedosto.

Tule mukaan – yhdessä olemme enemmän!

Oulun Seudun Hengitysyhdistyksen jäsenmaksut vuonna 2023

• Varsinainen jäsen 25 euroa.
  • Perheenjäsen 15 euroa.
  • Nuorisojäsen (16–20-vuotiaat) 9 euroa.
  • Lapsijäsen (alle 16-vuotiaat) ei maksua.
  • Yhteisöjäsen 100 euroa.

Silmut

Haukiputaan Silmu

Silmun tarkoituksena on antaa tukea Oulun Haukiputaan ja lähiympäristön hengityssairaille ja heidän läheisilleen sekä toimia terveellisen elinympäristön puolesta.

Tehtävänämme on osaltaan aktivoida jäsentoimintaa. Jäsenille järjestämme kerhotoimintaa ja opintojaksoja Jatuin takkahuoneessa joka toinen keskiviikko-iltapäivä.

Tutustumme eri liikuntalajeihin ja harrastusmahdollisuuksiin. Järjestämme yhteisiä ulkoilupäiviä ja luontoretkiä. Osallistumme myös oman ja lähikuntien kulttuuritarjontaan. Olemme mukana alueellisessa jäsentoiminnassa. Silmumme osallistuu yhdistyksen järjestämään ja omaan varainhankintaan.

Yli-Iin Silmu

Silmuillat järjestetään kerran kuussa. Kesä- ja heinäkuussa ei järjestetä Silmuiltoja.

Ohjelmassa on muun muassa asiantuntijavierailijoita, taukojumppaa, bingoa ja muuta mukavaa yhteistä toimintaa, yhteistä toimintaa nuorisotoimen ja koulun kanssa sekä syys- ja kevätkokoukset.