Lohjan Hengitysyhdistys ry

Yhdistys on perustettu 25.4.1966 ja aloitti toimintansa nimellä Lohjan Seudun Silmuyhdistys. Yhdistyksen toiminnan tarkoituksena on vammaisjärjestönä ja Hengitysliitto ry:n jäsenenä edistää hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämänlaatua.

Toiminta-alueemme on Lohja. Jäseniä vuoden 2016 alussa on 245, joista suurin jäsenryhmä ovat astmaa sairastavat, seuraavaksi suurin ryhmä on keuhkoahtaumatautia potevat. Vuoden 2016 alusta yhdistykseen liitettiin Meltolan yhdistyksen purkamisen johdosta suurin osa sen jäsenistöstä.

Vihdin Hengitysyhdistys ry

Yhdistys on perustettu 1971 ja se toimii Vihdin kunnan alueella. Jäseniä on 140, joista noin puolet on astmaa sairastavia. Muita jäsenryhmiä ovat muun muassa keuhkoahtaumaa ja uniapneaa sairastavat.

Hyvä toiminta edellyttää meidän kaikkien mukanaoloa. Toimintaideat ovat tervetulleita. Älä pidä itselläsi toiveita toiminnasta, vaan kerro toiveistasi hallituksemme jäsenille, niin keskustellaan ja katsotaan, mitä mahdollisuuksia on toiveittesi toteuttamiseen.