Yhdistys

Yhdistyksen tarkoituksena on Hengitysliiton jäsenenä edistää kystistä fibroosia (CF) sairastavien ja heidän läheistensä elämänlaatua ja yhdenvertaisuutta sekä välittää tietoa sairaudesta.
Pidämme tärkeänä vertaistukea CF-sairastavien ja heidän läheistensä kesken.

Yhdistyksemme perustettiin vuonna 2011. Se on Hengitysliiton ja Cystic Fibrosis Europen (CFE) jäsenjärjestö. Yhdistys kerää myös varoja CF-stipendirahastoon, josta tuetaan CF-lasten ja -nuorten liikuntaharrastusta.

Näiden nettisivujen ylläpito on yksi osa toimintaamme. Jos olet kiinnostunut CF-asioiden eteenpäin viemisestä maassamme, varainkeruusta tai vertaistukitoiminnasta, olet lämpimästi tervetullut joukkoomme. Jo ideatkin ovat meille kullanarvoisia.

Jäsenmaksut vuonna 2024 ovat seuraavat:

• Varsinainen ja toissijainen jäsen: 20 euroa/vuosi
  • Nuorisojäsen (15–20-vuotias): 16 euroa/vuosi
  • Lapsijäsen (0–14-vuotias): 0 euroa/vuosi
  • Muu perheenjäsen: 16 euroa/vuosi

Toissijaisella jäsenellä ei ole äänioikeutta vastaanottavassa yhdistyksessä.

Jos haluat lisätietoja tai sinua askarruttaa jokin kystiseen fibroosiin liittyvä asia, älä epäröi kysyä. Soita tai viestittele.

Yhdistyksen sähköpostiosoite
suomencf@hengitysyhdistys.fi