Elokuisessa tapaamisessa jälleen monipuolisesti asiaa

Suomen CF-yhdistyksen jo perinteikäs vertais- ja läheispäivä toteutettiin lauantaina 20.8.2022 Varalan urheiluopistolla Tampereella. Osallistujia oli mukana parikymmentä, osa läsnä ja osa etäyhteydellä. Yhteistyömme Chiesi Pharma AB:n ja Mediplast Fennon kanssa mahdollisti lounaan ja päiväkahvin Varalassa paikan päällä osallistuneille.

Yhdistyksen vuosikokouksen jälkeen TAYS:n lastentautien poliklinikan lasten keuhkosairauksien erikoislääkäri Eero Lauhkonen kertoi luennossaan muun muassa CF-hoidon nykytilasta Suomessa. Luennossa oli etäyhteydellä mukana myös erikoislääkäri Kirsi Malmivaara. Ravitsemusterapeutti Karim Khanji HUS:n Uudesta lastensairaalasta valotti esityksessään ravitsemuksen osuutta CF:n hoidossa.

Leena Virtanen ja Miska Vainonen yhdistyksen hallituksesta jakoivat vielä päivän päätteeksi kokemuksiaan CF Europen vuosikokouksesta ja lääketieteellisestä ECFS-konferenssista. Virtanen ja Vainonen osallistuivat konferenssiin kesäkuussa Rotterdamissa Hengitysliiton ja Chiesi Pharma AB:n tuella.

Lämpimät kiitokset osallistuneille ja yhteistyökumppaneillemme! Syyskuussa 2023 tapaamme jälleen CF-asioiden merkeissä!