CF-väki tapasi Backbyn kartanossa

Auringonpaiste ja sadekuurot vuorottelivat, kun CF-väki tapasi toisiaan lauantaina 2.9.2023. Tapaamispaikkana oli Backbyn kartano Espoossa. Osallistujia oli reilut parikymmentä, joista osa etäyhteydellä. Maittavan lounaan ja kahvit osallistujille paikan päällä mahdollistivat yhteistyökumppanimme Mediplast ja WellO2.

Luennoitsijavieraanamme oli CF-potilaiden yhteisvastaanoton lääkäritrio HUS:sta. Catarina Bergström kertoi ensin CF-potilaiden hedelmällisyyteen ja raskauksiin liittyvistä asioista. Katriina Pihlajamaa ja Aleksi Kemppainen puolestaan keskittyivät osuudessaan selvittämään siirtymistä lastenpoliklinikan hoidosta aikuisten puolelle. He vastasivat myös ennakkokysymyksiin, joita oli osallistujilta tullut useita.

Yhdistys tiedotti Hengitysliiton asiantuntijan Marika Kiikala-Siukon kanssa suunnitelmista toteuttaa yhdessä vertaisviikonloppu CF-lasten ja -nuorten vanhemmille. Päivän päätteeksi Minna Kivelä ja Leena Virtanen yhdistyksen hallituksesta jakoivat kokemuksiaan kesäkuisesta CF Europen vuosikokouksesta ja lääketieteellisestä ECFS-konferenssista Wienistä.

Lämpimät kiitokset osallistuneille ja yhteistyökumppaneillemme!