CF-päivä Backbyn kartanossa

Ajankohta: 21.08.2021 klo 11:00 – 17:00

Paikka: Backbyn kartano, Bodomintie 37, Espoo

Järjestäjä: Suomen CF-yhdistys

Lämpimästi tervetuloa CF-päivään lauantaina 21.8.2021 Backbyn kartanoon Espooseen
(Bodomintie 37)!

Järjestelyissä otamme huomioon elokuussa voimassa olevat koronaohjeet.

Päivään on mahdollista osallistua myös etänä Teams-yhteydellä. Mikäli rajoitukset estävät kasvokkain tapaamisen, päivä järjestetään vain verkossa.

CF-yhteisvastaanoton ehdotuksen mukaan käytämme tapaamisessa kansainvälisiä tapaamissuosituksia. CF-aikuisena voit halutessasi osallistua tapaamiseen paikan päällä, jos sinulla ei ole resistenttejä taudinaiheuttajia. Löydät erilliset ohjeet sivulta Hygieniasuositukset CF-tapahtumissa. Alle 18-vuotiaat CF-sairastavat eivät voi osallistua paikan päällä.

Suosituksista voidaan poiketa, jos vain yksi CF-sairastava osallistuu paikalla tai samassa taloudessa asuvien osalta.

Ristiin infektoitumisen luonne, epätarkat bakteeriviljelyt ja muut tekijät aiheuttavat sen, että tartuntariski hankalimmillakin bakteereilla on aina olemassa CF-sairastavien välillä. Näiden bakteerien tarttuminen voi aina johtaa keuhkofunktion huononemiseen. Siksi neuvomme sinua keskustelemaan hoitavan lääkärisi kanssa tartuntariskistä ennen tapahtumaan tuloa.

Ohjelma:

klo 11 – 11.45Lounas noutopöydästä, Chiesi Pharma AB tarjoaa
klo 11.45 – 12.15Suomen CF-yhdistyksen vuosikokous yhdistyksen jäsenille
klo 12.15 – 12.30Tauko
klo 12.30 – 12.45Chiesi Pharma AB:n ja Mediplast Fenno Oy:n puheenvuorot
klo 12.45 – 13.00CF-hoitoa kartoittavan kyselyn tuloksia
Marika Kiikala-Siuko, asiantuntija, Hengitysliitto
klo 13 – 15”Mitä uutta?” – lääkärin luento
Kirsi Malmivaara, LT, Lasten keuhkosairauksien erikoislääkäri, HUS
CF-yhteisvastaanoton vastuulääkäri
klo 15 – 15.30Kahvitauko, Mediplast Fenno Oy tarjoaa
klo 15.30 – 16.15”Onko väliä miten treenaan?” – fysioterapeutin puheenvuoro
Silja Rauhansalo, fysioterapeutti, NDT/Bobath -terapeutti, Fysios
klo 16.15 – 16.30CF-hoitajan puheenvuoro
Hanna Vahtera, kuntoutusohjaaja ja CF-koordinaattori
klo 16.30 – 17.00Vapaata keskustelua

Ilmoittaudu 4.8. klo 15 mennessä Miska Vainoselle osoitteeseen
miska.vainonen(at)hengitysyhdistys.fi . Kerro ilmoittautumisen yhteydessä mahdolliset
erityisruokavaliot ja/tai allergiat.

Halutessasi voit lähettää kysymyksiä lääkärille ja fysioterapeutille 2.8. mennessä.
Kysymyksiä lääkärille tämän linkin kautta: https://bit.ly/34bIQHk
Kysymyksiä fysioterapeutille tämän linkin kautta: https://bit.ly/3ffOD4O

Backbyssa on mahdollisuus nauttia omakustanteisesti a la carte -päivällistä lauantaina klo
17 alkaen. Majoittautuminen kartanossa onnistuu myös: kahden hengen huone 101 €/vrk,
yhden hengen huone 80 €/vrk. Jos haluat yöpyä päivän yhteydessä, ilmoita siitä
ilmoittautumisen yhteydessä.

Hyvää kesää sinulle ja läheisillesi!

Suomen CF-yhdistyksen hallitus

Kutsua päivitetty 20.6.2021: Tapahtumaan osallistumisohjeistusta tarkennettu koronaohjeistuksen sekä CF-sairastavien hygieniaohjeistuksen osalta. Uusi informaatio merkitty lihavoituna.

Yhteistyössä:

Yhteistyökumppanin Chiesi Pharma AB:n logo       Yhteistyökumppanin Mediplast Fenno Oy:n logo