Reisjärven Hengitysyhdistys

Yhdistyksemme edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Lisäksi toimimme savuttoman ja puhtaan ilman puolesta.

Reisjärven Hengitysyhdistys on Hengitysliiton paikallisyhdistys, joka  toimii Reisjärven, Lestinjärven kuntien ja Haapajärven kaupungin alueella. Jäseniä on myös muiltakin lähialueen paikkakunnilta.

Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1997. Toimintamme on siis jatkunut jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan hyvässä hengessä. Jäseniä yhdistyksellämme on noin 200 jäsentä.

Jäsenmaksu vuodessa varsinaiselta jäseneltä on 23 euroa, perhejäseneltä 15 ja nuorisojäseneltä 15 euroa. Lapsijäsenyys on ilmainen, mutta edellyttää huoltajan jäsennyyttä.

Teemme yhteistyötä muiden paikkakunnan yhdistysten kanssa. Lisäksi yhteistyökumppaneitamme ovat Reisjärven Apteekki, Reisjärven kunta ja Reisjärven terveyskeskus.

ihminen kävelee metsässä tukilla kuvituskuva

Yhdistyksen toiminta

Vertaistoiminta on yksi Hengitysyhdistysten keskeisimmistä toimintamuodoista. Vertaistuella tarkoitetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kohtaamista, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemista ja toisten tukemista.

Se on vuorovaikutuksessa olemista, kokemusten ja tuntemusten vaihtamista sekä oman sairaushistorian tarkastelua ja jakamista toisten kanssa. Ennen kaikkea vertaiset voivat antaa ja saada voimaa ja iloa arkielämään.

syksy vaahtera lehtiä kuvituskuva

Toiminnasta tiedottaminen

Hengitysyhdistytksen

KEVÄTKOKOUS

29.4.2021 KLO 18.00 Väinölässä

Noudatetaan turvavälejä

KAHVITARJOILU TERVETULOA

Uniapneatietoa tarjolla verkossa pohjoispohjalaisille

Uniapnea on sairaus, josta puhutaan paljon. Puhutaan myös pitkistä hoitojonoista ja tunnistamattomina hoitamatta jäävistä sairauksista.

Hengitysliitto tarjoaa keväällä ensiapua uniapneatiedon puutteeseen. Se järjestää huhti-toukokuussa kahtena torstai-iltana verkkokeskustelut, joissa on luvassa sekä arjessa testattua kokemustietoa että asiantuntijan vastauksia sairautta ja sen hoitoa koskeviin kysymyksiin. Illat on tarkoitettu Pohjois-Pohjanmaalla asuville.

Torstaina 22.4. kello 18 jutellaan vertaisten kesken. Toukokuussa järjestettävään toiseen iltaan osallistuu asiantuntijavieraana unihoitaja.

Illat ovat maksuttomia ja avoimia kaikille kiinnostuneille. Osallistumiseen tarvitaan älylaite, jossa on nettiyhteys ja äänilaite sekä toimiva sähköpostiosoite.

Kysy lisää ja ilmoittaudu mukaan osoitteella krista.ananin(a)hengitysliitto.fi.

Jumppahetkiä

Jumppahetkiä lähetetään TV2:lla arkiaamuisin kello 8.50 maanantaista 6.4. alkaen ja uusintana samana iltapäivänä kello 15.50. Koko viikon treenit uusitaan lauantaisin puolenpäivän aikaan.

Jäsenedut

Hengitysliitto tarjoaa valtakunnalliset jäsenetunsa kaikille paikallisten hengitysyhdistysten jäsenille. Valtakunnalliset jäsenedut näet Hengitysliiton sivuilta.

Jäsenenä saat muun muassa

• Hengitys-lehden viisi kertaa vuodessa kotiin kannettuna
  • ohjausta ja neuvontaa hengityssairauksien ennaltaehkäisystä, hoidosta ja kuntoutuksesta
  • paikallisyhdistyksien omat palvelut, esimerkiksi erilaisia liikuntaryhmiä ja tapahtumia, tiedotustilaisuuksia ja virkistystoimintaa.
  • Hengitysliiton järjestämiä lasten, nuorten, perheiden ja iäkkäiden leirejä ja tapahtumia
  • oman yhdistyksen kustantamana ilmaisen uinnin kerran kuussa Haapajärven Uimahallissa jäsenkorttia vastaan
  • osallistumisen venyttelevään jumppaan kirjaston alakerrassa kerran viikossa tiistai-iltaisin.

Tervetuloa mukaan toimintaamme. Ota rohkeasti yhteyttä!

Yhdistyksen säännöt

Tutustu yhdistyksen sääntöihin tästä.

Liity paikallisyhdistyksen jäseneksi

Voit liittyä hengitysyhdistyksen jäseneksi sähköisellä lomakkeella ja maksaa jäsenyytesi verkkopankissa heti. Jäsenmaksun suuruus näytetään sinulle automaattisesti valittuasi jäsenyhdistyksen ja jäsenlajin.

Savikontie 5 C
85900 Reisjärvi

Yhdistykseen voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse reisjarvi@hengitysyhdistys.fi
tai soittamalla 045 640 9510.

Yhdistyksen luottamushenkilöt

Tuulikki Haapaniemi