Reisjärven Hengitysyhdistys

Yhdistyksemme edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Lisäksi toimimme savuttoman ja puhtaan ilman puolesta.

Reisjärven Hengitysyhdistys on Hengitysliiton paikallisyhdistys, joka  toimii Reisjärven, Lestinjärven kuntien ja Haapajärven kaupungin alueella. Jäseniä on myös muiltakin lähialueen paikkakunnilta.

Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1997. Toimintamme on siis jatkunut jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan hyvässä hengessä. Jäseniä yhdistyksellämme on noin 100 jäsentä.

Jäsenmaksu vuodessa varsinaiselta jäseneltä on 23 euroa, perhejäseneltä 15 ja nuorisojäseneltä 15 euroa. Lapsijäsenyys on ilmainen, mutta edellyttää huoltajan jäsennyyttä.

Teemme yhteistyötä muiden paikkakunnan yhdistysten kanssa. Lisäksi yhteistyökumppaneitamme ovat Reisjärven Apteekki, Reisjärven kunta ja Reisjärven terveyskeskus.

ihminen kävelee metsässä tukilla kuvituskuva

Yhdistyksen toiminta

Vertaistoiminta on yksi Hengitysyhdistysten keskeisimmistä toimintamuodoista. Vertaistuella tarkoitetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kohtaamista, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemista ja toisten tukemista.

Se on vuorovaikutuksessa olemista, kokemusten ja tuntemusten vaihtamista sekä oman sairaushistorian tarkastelua ja jakamista toisten kanssa. Ennen kaikkea vertaiset voivat antaa ja saada voimaa ja iloa arkielämään.

syksy vaahtera lehtiä kuvituskuva

Toiminnasta tiedottaminen

UIMAHALLISSA KÄVIJÄT HUOMIOIKAA !!!!!

UUDESSA JÄSENKORTISSA EI OLE NIMEÄSI JOTEN KUN ANNAT JÄSENKORTIN NIIN MAINITSE MYÖS NIMESI. Voit myös leikata Hengitys-lehdestä osoiteesi ja liimata sen kortiisi

NÄYTÄ MYÖS ALENNUKSEEN OIKEUTETTAVA ESIM. ELÄKEKORTTISI SITÄ EI VIRKAILIJA SAA KYSYÄ NÄIN SAAT SINULLE KUULUVAT ALENNUKSET

Jumppahetkiä

Yhdistysten yhteinen jumppa on alkanut kirjaston alakerrassa tiistaisin klo 18.00. Tervetuloa!

Hengitysyhdistys tarjoaa jäsenilleen kaksi uimakertaa vuodessa Haapajärven uimahalliin jäsenkorttia näyttämällä. Jäsen itse ostaa rannekkeen ja lataa siihen kaksi uimalippua.

Uniapnealaitteiden maskit -luento 20.3.2024

Yhdistyksemme järjestää mahdollisuuden osallistua yhdessä kansallisen uniapneapäivän verkkotilaisuuteen keskiviikkona 20.3. kello 17.30-19.30 Yhteisötila Vakassa, Anjalantie 9 A, Reisjärvi.

17.30 Kahvitarjoilu
18.00-19.15 verkkoluento uniapnealaitteiden maskeista, kokemusasiantuntijan puheenvuoro ja yleisökysymyksien vastauksia.

Tervetuloa kaikki asiasta kiinnostuneet!

Jäsenedut

Hengitysliitto tarjoaa valtakunnalliset jäsenetunsa kaikille paikallisten hengitysyhdistysten jäsenille. http://www.hengitysliitto.fi/vertaistuki-tapahtumat/valtakunnalliset-jasenedut/

Jäsenenä saat muun muassa

• Hengitys-lehden neljä kertaa vuodessa kotiin kannettuna
  • ohjausta ja neuvontaa hengityssairauksien ennaltaehkäisystä, hoidosta ja kuntoutuksesta
  • paikallisyhdistyksien omat palvelut, esimerkiksi erilaisia liikuntaryhmiä ja tapahtumia, tiedotustilaisuuksia ja virkistystoimintaa.
  • Hengitysliiton järjestämiä lasten, nuorten, perheiden ja iäkkäiden leirejä ja tapahtumia
  • osallistumisen venyttelevään jumppaan kirjaston alakerrassa kerran viikossa tiistai-iltaisin.
  • Yhdistys tarjoaa kaksi (2) uimalippua haapajärven uimahalliin

Tervetuloa mukaan toimintaamme. Ota rohkeasti yhteyttä!

Yhdistyksen säännöt

Tutustu yhdistyksen sääntöihin tästä.

Liity paikallisyhdistyksen jäseneksi

Voit liittyä hengitysyhdistyksen jäseneksi sähköisellä lomakkeella ja maksaa jäsenyytesi verkkopankissa heti. Jäsenmaksun suuruus näytetään sinulle automaattisesti valittuasi jäsenyhdistyksen ja jäsenlajin.

Anjalantie14 D
85900 Reisjärvi

Yhdistykseen voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse reisjarvi@hengitysyhdistys.fi
tai soittamalla 045 640 9510.

Yhdistyksen luottamushenkilöt

Marjaana Pihlajakangas