Yhdistys

Pohjois-Karjalan Hengitysyhdistys ry tavoitteena on tehdä työtä terveyden edistämisen puolesta. Yhdistyksemme edistää hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämänlaatua ja yhdenvertaisia osallistumismahdollisuuksia terveyttä edistävällä ja sairauksia ehkäisevällä toiminnalla.

Pohjois-Karjalan Hengitysyhdistys on Hengitysliiton paikallisyhdistys. Hengitysliitto on toiminut yli 80 vuotta, jotta meillä kaikilla olisi helpompi hengittää.

Yhdistyksemme toimii Joensuun seudulla. Yhdistys on perustettu vuonna 1990. Jäsenmäärä tällä hetkellä on noin 400.

Toimintamme tarkoitus on tehdä työtä terveyden edistämisen puolesta ja tehdä yhteistyötä muiden vammais-, kansanterveys- ja vapaaehtoisten kansalaisjärjestöjen kanssa.

Tervetuloa mukaan toimintaan. Meitä kaikkia tarvitaan ja toimintamme perustuu vapaaehtoistyöhön. Teemme siitä yhdessä mukavaa, kannustavaa ja se antaa hyvän mielen tekijöille.

Jäsenmaksu

• Jäsenmaksu vuonna 2024 on 22 euroa. Jäsenmaksu sisältää Hengitys-lehden, paikallisen yhdistyksen ja Hengitysliiton palvelut.
  • Perheenjäsen 10 euroa.
  • Nuorisojäsen 8 euroa (15-20-vuotiaat).
  • Lapsijäsen ilmainen (alle 15-vuotiaat).

Puheenjohtaja

Heimo Tiittanen