Yhdistys

Mikkelin seudun Hengitysyhdistys ry on Hengitysliiton paikallisyhdistys. Yhdistyksemme edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Tuomme hengityssairaiden äänen kuuluviin ja valvomme heidän etujaan. Tarjoamme hengityssairaille ja heidän läheisilleen yhteisön, jonka kautta voi osallistua ja vaikuttaa.

Mitä tarjoamme

Meiltä saat tietoa hengityssairauksista, niiden hoidosta ja hengitysterveyden edistämisestä. Järjestämme yleisötilaisuuksia ja luentoja. Teemme yhteistyötä paikkakuntamme viranomaisten, päättäjien, terveydenhuollon ja muiden kansalaisjärjestöjen kanssa. Pääset jakamaan kokemuksiasi vertaistuessa ja saat tukea sekä uusia ajatuksia.

Yhdistyksen jäsenet ja toimialue

Jäsentemme tautiluokitukseen kuuluvat muun muassa astma, allerginen nuha, keuhko- ja ahtaumataudit, uniapnea, sisäilmasairauksia, asbestisairauksia ja harvinaisia hengityssairauksia. Myös jäsenten perheenjäsenet ja kaikki toiminnastamme kiinnotuneet ihmiset ovat tervetulleita jäseniksi.

Yhdistyksemme toimialue on Mikkeli, Juva ja Hirvensalmi.

Tervetuloa jäseneksi olitpa hengityssairas aikuinen, lapsi, nuori, perheenjäsen tai muuten toiminnastamma kiinnostunut. Seuraa ilmoituksiamme keskiviikkoisin ilmestyvän Mikkelin Kaupunkilehden järjestöpalstalla. Tiedotamme tapahtumistamme ja muista tärkeistä asioista myös ryhmätekstiviestillä.

Yhdistyksemme on Etelä-Savon hyvinvointialan järjestöjen tuki ry:n yksi jäsenyhdistyksistä. Jäsenemme voivat osallistua myös kaikkiin Estery:n ja sen jäsenyhdistysten kaikkiin avoimiin toimintoihin. Lisätietoja löydät Estery.fi-sivustolta.