Yhdistys

Yhdistyksemme toiminnan tarkoitus on edistää hengityssairautta sairastavien hyvinvointia ja tarjota mielenkiintoisia mahdollisuuksia osallistua, vaikuttaa ja oppia uutta. Tervetuloa mukaan!

Länsi-Lapin Hengitysyhdistys on perustettu vuonna 1954. Yhdistyksemme toimii Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin alueella eli Kemin, Keminmaan, Tornion, Ylitornion, Simon ja Tervolan kunnissa. Yhdistyksessämme on 120 jäsentä.

Jäsenemme ovat hengityssairautta sairastavia, heidän läheisiään ja muita, joita hengitysterveyden edistäminen ja hyvä hoito kiinnostavat.

Yleisimmät keuhkosairaudet ovat astma, uniapnea ja keuhkoahtauma. Sisäilmasta ja homeista oireilevat ovat kasvava ryhmä hengityssairaiden joukossa. Lisätietoa hengityssairauksista löydät Hengitysliiton verkkosivuilta.