Yhdistys

Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistys on perustettu vuonna 1988. Yhdistyksemme jäsenmäärä on hieman yli 200.  Toimialueenamme on Ikaalinen ja Hämeenkyrö ja marraskuusta 2020 alkaen myös Sastamala. Kuulumme jäsenyhdistyksenä Hengitysliittoon, joka toimii hengityssairaiden valtakunnallisena etujärjestönä.

Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistyksen tarkoituksena on edistää hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämänlaatua ja yhdenvertaisuutta kuntalaisina sekä toimia terveellisen elinympäristön puolesta, sekä olla paikallisesti yhteistyössä päättäjien ja viranomaisten sekä vammais-, kansanterveys- ja muiden vapaaehtoisten kansalaisjärjestöjen kanssa.

Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistyksen toimintaa tukevat useat alueemme yritykset kannattajajäseninä. Kannattajajäsenten tuki on yhdistyksellemme erittäin merkittävä. Osallistumme myös pieni ele  -keräykseen.

Toimintamme Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistyksessä koostuu asiantuntijaluennoista, erilaisista tapahtumista sekä retkistä. Lisäksi teemme yhteistyötä muiden alueen yhdistysten kanssa. Vertaistuella on merkittävä osuus toiminnassamme. Toiminnastamme tiedotamme yhdistyksen Palje-lehdessä, verkkosivuillamme, Seutulehti UutisOivassa ja Alueviestissä.

”Jotta meidän kaikkien olisi helpompi hengittää.”

Kyrösjärven Seudun Hengitysyhdistys ry

Jäsenmaksut vuodelle 2024

• Varsinainen sekä huoltajajäsen: yli 21-vuotiaat hengityssairaat ja huoltajajäsenet, 25 euroa.
  • Nuoriso- ja perheenjäsen: 15–20-vuotiaat nuoret sekä muut perheenjäsenet, 12 euroa.
  • Lapsijäsen: alle 15-vuotiaat hengityssairaat, ei jäsenmaksua. Lapsen liittyessä jäseneksi suositellaan, että myös huoltaja liittyy jäseneksi. Lapsijäsenyys päättyy automaattisesti 15 -vuotiaana. Nuorisojäseneksi liittyäksesi sinun tulee täyttää jäsenilmoituskaavake.

Lue lisää jäseneksi liittymisestä Hengitysliiton verkkosivuilla.

Yhdistyksen posti lähetetään osoitteella:

pj. Marja-Leena Rajamäki
Jousenkaari 7