Liikuntaryhmät

Liikunta on tärkeä osa hengityssairauksien omahoitoa. Se parantaa elämänlaatua ja auttaa jaksamaan arjessa. Tule ja tutustu liikuntaryhmiimme!

Kalajokilaakson hengitysyhdistyksen jäsen – Aloitamme Asahi liikunnan torstaina 1.2.2024 Nivalassa ja maanantaina 5.2.2024 Ylivieskassa. Osllistuminen on maksutonta.

Tervetuloa Asahi-liikuntaan!
Asahi on lempeää ja helppoa liikuntaa, joka sopii kaiken ikäisille ja -kuntoisille. Harjoitteissa huomioidaan oma hengitys ja hidas tahti. Kurssilla kaikki liikkeet tehdään seisten, ei mennä lattiatasoon.

Nivala:

Paikka: Liikuntakeskus Uikko, Kalliontie 59, Nivala, kokoontuminen ensimmäisellä kerralla aulassa.

Aika: Torstaisin klo 13.15 – 13.45 (30min), Aloitus 1.2.2024. Keväällä ryhmä jatkaa huhtikuun loppuun saakka.

Ylivieska:

Aika: Maanantaisin kello 15:15-15:45. Tapaamiset maanantaisin. Keväällä ryhmä jatkaa huhtikuun loppuun saakka.

Paikka: Ylivieskan Liikuntakeskuksen kokoustila, Närhitie 2 (sisään jäähallin puoleisesta ovesta).

Osallistuminen on maksutonta.

Lisätietoja: koulutettu Asahi-ohjaaja, vertaisliikunnan ohjaaja, Aino Saukko, 050-4369075, soitto tai tekstiviesti.

Tässä muutamia kommentteja aikaisemmilta asahi ryhmiltä:
-”Oli kyllä tarpeeseen, varsinkin tasapainoharjoitukset. Mukava porukka ja ohjaaja. Kiitos, tätä lisää!”
-”Iloinen mieli, kevyt olo. *** kiittää! Oli oikein kivaa ja rentoa yhdessäoloa. Tätä lisää, kiitos!”
-”Toiveet ja odotukset tuli täytettyä, kiitos.”
-”Muistiinpalautusta, uusia mielenkiintoisia lähestymistapoja. Ohjaus oli A:sta Ö:hön.”
-”Toiveet ja odotukset:Uteliaisuus. Jos mahdollista, samanlaista lisää.”
-”Asahi oli minulle tuntematon, nyt kuuluu jokapäiväiseen liikuntaan. Tosi mukava tuttavuus. Kiitos hyvästä perehdytyksestä.”
-”Tasapaino ja liikkuvuus ovat lisääntyneet. Odotukset ovat täyttyneet.”

Hengitysyhdistyksen järjestämien liikuntaryhmien lisäksi kannattaa tutustua myös Hengitysliiton järjestämiin valtakunnallisiin verkkojumppiin. Verkkojumpat löydät Hengitysliiton verkkosivujen tapahtumakalenterista.