Toiminta

Vertaistoiminta on yksi Hengitysyhdistysten keskeisimmistä toimintamuodoista. Vertaistuella tarkoitetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kohtaamista, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemista ja toisten tukemista. Se on vuorovaikutuksessa olemista, kokemusten ja tuntemusten vaihtamista sekä oman sairaushistorian tarkastelua ja jakamista toisten kanssa. Ennen kaikkea vertaiset voivat antaa ja saada voimaa ja iloa arkielämään.

Kalajokilaakson Hengitysyhdistys järjestää liikunta- ja harrasteryhmiä. Ryhmät järjestetään tavallisesti Ylivieskan liikuntakeskuksessa. Jokaisen ryhmän tarkka sijainti ja ajankohta kannattaa kuitenkin tarkistaa erikseen tapahtumakalenterista.

Ilmoitamme toiminnastamme näiden verkkosivujen lisäksi sanomalehti Kalajokilaakson keskiviikon numerossa ja tekstiviesteillä.