Hyvää Puhinaa LIIKKEELLÄ! tapahtuma 28.10.2023 klo 13-14 Ylivieskan liikuntakeskus, kokoushuone Talkkari

Hengästyminen on parasta harjoitusta keuhkoillemme. Puhina tarkoittaa hengästymisen ääntä.

Hyvää Puhinaa LIIKKEELLÄ! -liikuntakampanjassa Hengitysliitto kannustaa kaikkia huolehtimaan hengitysterveydestään liikunnan avulla ympäri vuoden.

Kalajokilaakson Hengitysyhdistys kutsuu jäseniään mukaan tutustumaan Asahi liikuntaan 28.10.2023. Asahi on lempeää ja helppoa liikuntaa, joka sopii kaiken ikäisille ja -kuntoisille. Harjoitteissa huomioidaan oma hengitys ja hidas tahti. Kurssilla kaikki liikkeet tehdään seisten, ei mennä lattiatasoon.

Aika: Lauantai 28.10.2023 kello 13-14.

Paikka: Ylivieskan liikuntakeskus, kokoushuone Talkkari. Närhitie 2 (Sisään liikuntakeskuksen jäähallin puoleisesta ovesta)

Asahin jälkeen halukkaat voivat mennä uimaan. Kalajokilaakson Hengitysyhdistys maksaa uintimaksun tähän tapahtumaan liittyen.

Liikkua voi arjessa matalallakin kynnyksellä. Lisää aktiivisuutta elämään saa valitsemalla hissin sijaan portaat, kävelemällä työ- ja asiointimatkat sekä kutsumalla kaverit vaikkapa haravointitalkoisiin.

– Porukalla keksii vaikka mitä hauskaa ja aktiivista tekemistä! Liikunnan ei aina tarvitse tarkoittaa raudan nostelua tai hikilenkkiä.

Hengitysliitto järjestää kaikille avoimia ja maksuttomia etäjumppatuokioita läpi syksyn aina keskiviikkoisin kello 17. Jokainen jumppa sisältää ohjattua liikuntaa ja vinkkejä omatoimisiin kotijumppiin. Lisäksi Virkeyttä ja voimaa -vinkkivihosta löytyy hauskoja liikuntaohjeita vuoden jokaiselle kuukaudelle. Vihon voit ladata maksutta Hengitysliiton verkkosivuilta.