Yhdistys

Toimintaperiaatteenamme on edistää hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämän laatua ja yhdenvertaisuutta sekä toimia terveellisen elinympäristön ja puhtaan ilman puolesta. Yhdistys on perustettu vuona 1957. Heinolan Hengitysyhdistys ry on Hengitysliiton paikallisyhdistys.Yhdistyksemme toiminta-alueena on Heinola.

Alueellisesti yhdistyksemme kuuluu Etelä-Suomessa toimivaan Oltermanniin. Jäseniä yhdistyksessämme on noin 220. Jäsenistöstämme yli puolet on astmaatikkoja, noin neljännes on tuberkuloosin sairastaneita ja loput muita hengityssairaita ja astmalasten vanhempia.

Järjestämme muun muassa

• jäsen- ja yleisötilaisuuksia
  • virkistystoimintaa jäsenille ja heidän perheilleen
  • aikuisten liikuntaryhmiä.

Kauttamme voit hankkia muun muassa PEF-mittareita ja Hengitysliiton julkaisemia esitteitä.

Liikuntaa harrastavista ryhmistä saat tietoa päivystyksestä. Yhdistyksemme jäsenyys hyödyttää sinua monin tavoin.

Yhdistyksen tapahtumista ilmoitetaan näiden sivujen lisäksi paikallislehtien Seuratoiminta-palstalla sekä jäsentiedotteessamme, joka lähetetään tekstiviestinä jokaisen jäsenen matkapuhelimeen. Viestit lähetetään aina ennenen jotakin tapahtumaa, retkeä tai teatterimatkaa.

Päivystämme Ravintola Kestin aulassa maanantaisin kello 10–12.

Tervetuloa mukaan toimintaamme!