Toiminta

Edistämme hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämänlaatua ja yhdenvertaisuutta. Vaikutamme asiantuntijana mielipiteisiin ja päättäjiin sekä toimimme terveellisen elinympäristön ja puhtaan ilman puolesta. Kehitämme jäsenpalveluita ja yhteistyöverkostoja.

Tuemme ja ohjaamme hengityssairaita esimerkiksi kuntoutukseen ja sopeutumisvalmennukseen hakeutumisessa, vertaistuen löytämisessä ja tupakoinnin lopettamisessa.

Järjestämme virkistystä kesäisin tekemällä retkiä eri puolella Suomea ja kehitämme itseämme ja ennakoimme ajankohtaisia asioita järjestämällä yleisö- ja tiedotustilaisuuksia.

Tiedotamme tilaisuuksistamme alueemme maakuntalehti Ilkka-Pohjalaisessa sekä ilmaisjakelulehti Eparissa. Ajankohtaiset tapahtumat löydät myös verkkosivuiltamme. Facebook-sivut löytyvät nimellä Etelä-Pohjanmaan Hengitysyhdistys.

Jäsenkirjeen lähetämme kaikille jäsenille kerran tai pari vuodessa. Jäsenkirjeessä kerrotaan ajankohtaisista asioista, vertaistukiryhmistä ja retkistä, joita kesäisin teemme. Jaamme myös Hengitysliiton julkaisemia ilmaisia oppaita.

Yhteistyökumppaneitamme ovat Seinäjoen keskussairaalan keuhkopoliklinikka sekä alueemme terveyskeskukset, joissa jokaisessa toimii nimetty astmayhdyshenkilö, samoin kuin apteekeissa.

Myymme toimistollamme allergiaystävällisiä, pölyämättömiä vuodevaatteita ja pakkassään hengitysilmalämmittimiä.

Tervetuloa tutustumaan toimintaamme!

Jäseneksi voit liittyä Hengitysliiton kotisivuilla olevalla jäseneksiliittymislomakkeella tai tulemalla käymään toimistossamme Seinäjoella osoitteessa Tarhatie 2 C. Toimisto sijaitsee lähellä Koulukadun ja Kivistöntien risteystä.

Lue lisää ja katso ohjeet jäseneksi liittymiseksi Hengitysliiton verkkosivuilta.