Yhdistys

Ylä-Kainuun Hengitysyhdistys on Hengitysliiton paikallisyhdistys. Teemme yhteistyötä päättäjien, viranomaisten, terveydenhuollon, eri vammaisjärjestöjen sekä muiden vapaaehtoisjärjestöjen kanssa. Yhdistyksemme on perustettu 13.11.1993.

Yhdistyksemme toimii hengityssairaiden ja heidän läheistensä palvelu-, tuki- ja edunvalvontajärjestönä Suomussalmen ja Hyrynsalmen kuntien alueella. Tavallisimpia keuhko- eli hengityssairauksia ovat

• allerginen nuha
  • astma
  • homeesta ja sisäilmasta johtuvat sairaudet
  • keuhkoahtaumatauti
  • uniapnea

Lisätietoa hengityssairauksista löydät Hengitysliiton verkkosivuilta.

Yhdistyksen sisäilmayhdyshenkilö ja kokemusasiantuntija on Vesa Heikkinen, 040 821 2866.

Jäsenmaksut vuonna 2021 ovat seuraavat:

• Varsinaiset jäsenet 20 euroa. Heille postitetaan Hengityslehti.
  • Nuorisojäsenet (16–20-vuotiaat) 10 euroa.
  • Perheenjäsenet 10 euroa.
  • Alle 15-vuotias lapsi voi huoltajan suostumuksella liittyä lapsijäseneksi. Lapsijäseneltä ei peritä jäsenmaksua.

Yhdistyksen suruadresseja on myytävänä palvelutalon toimistossa ja rahastonhoitajalla.

Tervetuloa mukaan yhdistyksen toimintaan! Lue lisää ja katso ohjeet jäseneksi liittymiseksi Hengitysliiton verkkosivuilta.