Yhdistys

Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1987 toimimaan Sotkamon kunnan alueella. Teemme työtä parantaaksemme hengityssairaiden elämänlaatua ja auttaaksemme heitä saamaan apua edunvalvonta- ja asiantuntijajärjestöiltä. Jatkamme yhteistyötä muiden paikallisyhdistysten kanssa.

Yhdistyksen tarkoituksena on edistää hengityssairaiden elämänlaatua sekä toimia heidän edunvalvota- ja tukijärjestönä. Yhdistys toimii myös terveyden edistämisen ja puhtaan elinympäristön puolesta.

Sotkamon Hengitysyhdistys on Hengitysliiton paikallisyhdistys. Yhdistyksemme toimii Sotkamon kunnan alueella ja on perustettu vuonna 1987. Jäsenmäärä oli vuoden 2019 alussa 188 jäsentä.

Yhdistyksemme tarjoaa hyvinvointia ja omahoitoa edistäviä palveluja ja neuvontaa sekä kerho- ja virkistystoimintaa.

Yhdistys toimii vapaaehtoisvoimin.