Yhdistys

Yhdistyksen tarkoituksena on sosiaali- ja terveysalan järjestönä ja Hengitysliiton jäsenenä edistää hengityssairaiden ja heidän läheistensä hyvää elämää ja yhdenvertaisuutta kuntalaisina sekä toimia terveellisen elinympäristön puolesta.

Jäseniä on reilut 300. Yhdistys kuuluu Länsi-Suomen alueeseen. Järviseudun hengitysyhdistys toimii Alajärven kaupungin, Lappajärven, Evijärven, Soinin ja Vimpelin kuntien alueella.

Yhdistyksen tehtävä

Yhdistyksen tehtävänä on

• toimia hengityssairauksien ja tuberkuloosin ennaltaehkäisyn, hoidon ja kuntoutuksen puolesta
  • vaikuttaa hengityssairaiden ja tuberkuloosiin sairastuneiden edunvalvonta-, tuki- ja asiantuntijajärjestönä
  • olla paikallisesti yhteistyössä päättäjien ja viranomaisten sekä muiden vammais-, kansanterveys- ja vapaaehtoisten kansalaisjärjestöjen kanssa.