Saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee toukokuussa 2018 julkaistuja hengitysyhdistysten verkkosivuja ja se on laadittu 28.07.2020. Sivustot löytyvät osoitteesta https://www.hengitysyhdistys.fi. Tämän verkkopalvelun saavutettavuuden on arvioinut Exove Oy ja Hengitysliiton viestintä.

Hengitysyhdistyksien sivustoja koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia.

Sivustojen saavutettavuuden tila

Täyttää pääasiassa kriittiset saavutettavuusvaatimukset. Niiltä osin, kun verkkopalvelu ei täytä kriittisiä saavutettavuusvaatimuksia, vetoamme kohtuuttomaan rasitteeseen. Uusi, kaikilta osin saavutettavuusvaatimusten mukaiset sivustot julkaistaan maaliskuussa 2021.

Ei saavutettava sisältö

Huomasitko saavutettavuuspuutteen?

Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi. Ilmoita saavutettavuuspuute sähköpostilla tiedotus@hengitysliitto.fi.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto