Yhdistys

Yhdistyksemme tarkoituksena on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää. Tarjoamme hengityssairaille ja heidän läheisilleen yhteisön osallistua ja vaikuttaa. Teemme aktiivista yhteistyötä päättäjien ja viranomaisten, sosiaali- ja terveys- sekä muiden vapaaehtoisten kansalaisyhdistysten kanssa.

Yhdistyksessämme on yhteensä 96 jäsentä. Yhdistyksemme toimii Oriveden ja Juupajoen kuntien alueella.

Yhdistys keskittyy toimintavuoden aikana jäsenlähtöiseen vertaistoimintaan, hengitysterveyden ja omahoidon edistämiseen sekä viestinnän vahvistamiseen ja lisäämiseen.

Tiiviissä yhteydessä Hengitysliittoon saamme neuvontaa ja vertaistukea jäsenille.

Pyrimme saamaan uusia ohjaajia ja kannustamme heitä osallistumaan Hengitysliiton järjestämään koulutukseen. Varmistamme, että terveydenhuollossa on tiedossa liikunta- ja vertaisryhmämme.

Edistämme hengityssairaiden hyvää elämää alueellamme toteuttamalla yleisöluentoja ja tapahtumia Hengitysliiton valtakunnallisina teemapäivinä. Hyödynnämme toiminnassamme liiton järjestämiä verkkoluentoja ja tarinailtoja järjestämällä mahdollisuuden etäkatsomoon.

Valtakunnalliset jäsenedut

Hengitysliitto tarjoaa valtakunnalliset jäsenetunsa kaikille paikallisten hengitysyhdistysten jäsenille. Valtakunnalliset jäsenedut näet Hengitysliiton sivuilta.

Hengitysliiton valtakunnalliset jäsenedut kuuluvat sekä paikallisten hengitysyhdistysten jäsenille että Hengitysliiton kannattajajäsenille.

Paikalliset jäsenedut

Yhdistys tukee jumpparyhmiä sekä uimahallilla käyntiä. Oriveden uimahallin kausikorttilaiset saavat 20 euron hyvityksen kertakorvauksena kuittia vastaan. Muut uimarijäsenet saavat 1,50 € hyvitystä uintilippuun enintään 20 kertaa vuoden aikana. Jäsenkortti näytettävä uimahallin kassalla.

Kysy matkakorvauksia kuntoutuksiin.

Jäsenmaksut vuodelle 2024