Oriveden Seudun Hengitysyhdistys

Yhdistyksemme edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää.

Oriveden Seudun Hengitysyhdistys on Hengitysliiton jäsenyhdistys. Tarjoamme hengityssairaille ja heidän läheisilleen yhteisön osallistua ja vaikuttaa. Teemme aktiivista yhteistyötä päättäjien ja viranomaisten, sosiaali- ja terveys- sekä muiden vapaaehtoisten kansalaisyhdistysten kanssa. Yhdistys on perustettu vuonna 1994. Jäsenmäärä on noin 100. Toimialueemme on Oriveden kaupunki sekä Juupajoen kunta. Tervetuloa mukaan toimintaan!

ihminen kävelee metsässä tukilla kuvituskuva

Yhdistyksen toiminta

Oriveden Seudun Hengitysyhdistyksen syyskauden liikuntaryhmät käynnistyivät syyskuun 2024 alussa. Toiminnassa ovat allasjumpparyhmä ja kuntosaliryhmä. Ryhmät keräämme puolivuosittain, mutta kesken kaudenkin voi tiedustella vapaita paikkoja. Tervetuloa kuntoilemaan!

Allasjumpparyhmä aloittaa 5.9.2024 kokoontuen torstaisin klo 15-15.45 Oriveden uimahallin terapia-altaalla yhteensä 12 kertaa (ei viikolla 42). Allasjumpan osallistumismaksu on 12 krt x 3,50€ eli koko syyskaudelta 42 €.

Kuntosaliryhmä aloittaa 4.9.2024 kokoontuen keskiviikkoisin klo 11-12 Kuntokuumeen tiloissa osoitteessa Koulutie 15 yhteensä 12 kertaa (ei viikolla 42). Osallistumismaksu 12 krt x 3,5€ eli koko syyskaudelta 42 €.

Molempien ryhmien osallistumismaksut maksetaan kerralla yhdistyksen tilille Oriveden Seudun Hengitysyhdistys ry FI58 5311 0020 0466 48 viitteellä 202413. Satunnaiskävijöiden maksu on 3,50€/krt molemmissa ryhmissä.

Allasjumppa- ja kuntosaliryhmän ohjaajana toimii hyvinvointivalmentaja Marjo Liukkonen. Ilmoittautumiset ryhmiin yhdistyksen sihteeri Keijo Ahoselle: keijo.ahonen@hengitysyhdistys.fi tai tekstiviestillä numeroon 050 570 2263.

syksy vaahtera lehtiä kuvituskuva

Tapahtumat

Liikuntaryhmien lisäksi yhdistys keskittyy hengitysterveyden edistämiseen järjestämällä yleisöluentoja, tapahtumia ja retkiä.

Jäsenedut ja -maksut 2024

Hengitysliitto tarjoaa valtakunnalliset jäsenetunsa kaikille paikallisten hengitysyhdistysten jäsenille. Valtakunnalliset jäsenedut näet Hengitysliiton sivuilta.

Hengitysliiton valtakunnalliset jäsenedut kuuluvat sekä paikallisten hengitysyhdistysten jäsenille että Hengitysliiton kannattajajäsenille.

Paikalliset jäsenedut

Yhdistys tukee jumpparyhmiä sekä uimahallilla käyntiä. Oriveden uimahallin kausikorttilaiset saavat 20 euron hyvityksen kertakorvauksena kuittia vastaan. Muut uimarijäsenet saavat 1,50 € hyvitystä uintilippuun enintään 20 kertaa vuoden aikana. Jäsenkortti näytettävä uimahallin kassalla.

Kysy matkakorvauksia kuntoutuksiin.

Jäsenmaksut vuodelle 2024

• varsinaiset jäsenet 27€
  • perheenjäsenet 20€
  • nuorisojäsenet 15-20 vuotiaat 20€
  • alle 15- vuotiaat jäsenet – ei maksua

Liity paikalliseen yhdistykseemme.

Säännöt

Oriveden Seudun Hengitysyhdistyksen säännöt.

Liity paikallisyhdistyksen jäseneksi

Voit liittyä hengitysyhdistyksen jäseneksi sähköisellä lomakkeella ja maksaa jäsenyytesi verkkopankissa heti. Jäsenmaksun suuruus näytetään sinulle automaattisesti valittuasi jäsenyhdistyksen ja jäsenlajin.

Oriveden Seudun Hengitysyhdistys ry

c/o Pasi Hietala