Lempäälän-Vesilahden Hengitysyhdistys

Yhdistyksemme edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää.

Yhdistyksen toiminnan tarkoitus on puhtaan elinympäristön puolustaminen, tiedon välittäminen hengityssairauksista, niiden hoidosta ja etuuksista, terveyden edistäminen eri keinoin, liikunta, virkistäytyminen ja yhdessäolo.

Lempäälän-Vesilahden Hengitysyhdistys on perustettu vuonna 2009 ja se on yksi Hengitysliiton paikallisyhdistys. Yhdistys toimii Lempäälän ja Vesilahden alueella. Jäseniä yhdistyksessämme on noin 180.

ihminen kävelee metsässä tukilla kuvituskuva

Yhdistyksen toiminta

Vertaistoiminta on yksi Hengitysyhdistysten keskeisimmistä toimintamuodoista. Vertaistuella tarkoitetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kohtaamista, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemista ja toisten tukemista.

Se on vuorovaikutuksessa olemista, kokemusten ja tuntemusten vaihtamista sekä oman sairaushistorian tarkastelua ja jakamista toisten kanssa. Ennen kaikkea vertaiset voivat antaa ja saada voimaa ja iloa arkielämään.

syksy vaahtera lehtiä kuvituskuva

Toiminnasta tiedottaminen

Yhdistyksen säännöt

Tutustu yhdistyksen sääntöihin tästä.

Liity paikallisyhdistyksen jäseneksi

Voit liittyä hengitysyhdistyksen jäseneksi sähköisellä lomakkeella ja maksaa jäsenyytesi verkkopankissa heti. Jäsenmaksun suuruus näytetään sinulle automaattisesti valittuasi jäsenyhdistyksen ja jäsenlajin.

Nokkatie16
37500 Lempäälä

Yhdistykseen voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse lempaalavesilahti@hengitysyhdistys.fi
tai soittamalla 0440 743524