Kuusamon Hengitysyhdistys

Yhdistyksemme edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää.

Yhdistyksemme tuo hengityssairaan äänen kuuluviin ja valvomme heidän etujaan. Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1957.

Sun&fun tapahtuma 11.6.2022 frisbeegplf-pisteeltä

Yhdistyksen toiminta

Vertaistoiminta on yksi Hengitysyhdistysten keskeisimmistä toimintamuodoista. Vertaistuella tarkoitetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kohtaamista, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemista ja toisten tukemista.

Se on vuorovaikutuksessa olemista, kokemusten ja tuntemusten vaihtamista sekä oman sairaushistorian tarkastelua ja jakamista toisten kanssa. Ennen kaikkea vertaiset voivat antaa ja saada voimaa ja iloa arkielämään.

Ilmottaudu kannustajaksi

Asiakasomistaja, kasvata Koillismaan Osuuskaupan maksamaa tukipottia yhdistykselle liittymällä Kannustajiin. Koillismaan Osuuskauppa maksaa yhdistykselle tukea sen mukaan, kuinka paljon Kannustajiksi ilmoittautuneille on maksettu Bonusta tammi–joulukuun 2022 aikana. Kannustaminen ei pienennä Bonustasi, saat sen itsellesi aivan kuten aiemminkin. Kirjaudu pankkitunnuksillasi Omalle S-kanavalle osoitteessa S-kanava.fi, valitse Osallistu ja vaikuta; liity kannustajaksi. valitse Kmon Hengitysyhdistys, vieritä alas ja päivitä. Ilmoittaudu Kannustajaksi 1.1. 2022 alkaen. Kannustajaksi voit ilmoittautua, jos olet Koillismaan Osuuskaupan asiakasomistajatalouden pääjäsen. Kannustetaan yhdessä!

Kesäteatterit

Teatteriretki Taivalkoskelle ”tankki täyteen-maallamuuttajat” esitykseen su 17.7.2022 klo 13:00. Yhdistys tarjoaa jäsenille kyydin, ei-jäsenille kyyti 10 e/hlö. Liput jokainen maksaa itse; 15e/hlö (varaa sopiva raha). Sitovat ilm. 8.7. mennessä puh. 050 5881252 tai 043 2001953.

Yhdistys tarjoaa 5 euron edun Kuusamon Näyttämön esitykseen ”506 ikkunaa”. Jäsenkortti mukaan!

Jäsenedut

Hengitysliitto tarjoaa valtakunnalliset jäsenetunsa kaikille paikallisten hengitysyhdistysten jäsenille. Valtakunnalliset jäsenedut näet Hengitysliiton sivuilta.

Paikalliset jäsenedut

Liittymällä Kuusamon Hengitysyhdistykseen pääset osalliseksi yhdistyksen ja Hengitysliiton tarjoamista jäseneduista. Kuusamon Hengitysyhdistys tarjoaa jäsenilleen muun muassa seuraavia etuja:

• retkiä ja tapahtumia
  • liikuntamahdollisuuksia: kuntosali, jooga, liikuntatapahtumat
  • asiantuntijoiden luentoja
  • ilmainen uimakoulu lapsille
  • Hengitysliiton maksuttomia oppaita
  • Hengitys-lehti neljä kertaa vuodessa.

Yhdistyksen säännöt

Tutustu yhdistyksen sääntöihin tästä.

Harrastukset

Jooga jatkuu torstaisin 8.9.2022 – 24.11.2022 Kuusamon TK:n fysioterapiasalissa klo 16:30- 18:00.

Liikuntahallin seniorisali on varattu jäsenille keskiviikkoisin klo 12-13 aj. 1.9.2022 – 28.5.2023. Tarvitset joko kausikortin tai kertamaksu liikuntahallin kassalle.

Aurinkoista ja lämmintä kesää!

Liity paikallisyhdistyksen jäseneksi

Voit liittyä hengitysyhdistyksen jäseneksi sähköisellä lomakkeella ja maksaa jäsenyytesi verkkopankissa heti. Jäsenmaksun suuruus näytetään sinulle automaattisesti valittuasi jäsenyhdistyksen ja jäsenlajin.

Kaiterantie 12-14 A 8
93600 Kuusamo

Yhdistykseen voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse kuusamo@hengitysyhdistys.fi
tai soittamalla 043 200 1953.

Yhdistyksen luottamushenkilöt

Pirkko Ervasti