Hyvin voimme! ja Yhdistysextriimi -tapahtumat keräsivät hyvinvointialueen toimijoita yhteen

Keskiviikkona 1.11.23 järjestettiin Keski-Pohjanmaan keskussairaalan pääaulassa Yhdistysextriimi-tapahtuma, joka keräsi yli 20 alueen erilaista yhdistystä ja Soiten hankkeita saman käytävän varrelle esittelemään toimintojaan sairaalan henkilöstölle, opiskelijoille sekä myös asiakkaille ja potilaille sekä heidän läheisilleen. Tapahtuman järjestelyistä vastasivat OLKA-piste, Järjestöklinikka-hanke, Kosti ry ja Soite.

Myös Kokkolanseudun Hengitysyhdistys oli mukana tuoden esille yhdistyksen ja Hengitysliiton toimintoja ja tuottamia materiaaleja. Pienellä tietokilpailulla testattiin vierailijoiden tietämystä liitosta ja yhdistyksestä. Täysin oikeaa riviä ei löytynyt, mutta yhtä vaille täysi rivi löytyi.

Erityisesti Hyvää Pöhinää liikkeellä -materiaalit kiinnostivat ja kaikki jaossa olleet menivät. Yhdistyksen pisteellä vieraili kello 9-14 välisenä aikana kirjattuja henkilöitä 98, makeiskulholla vielä näiden lisäksi monia, jotkut jopa useamman kerran. Jäsenhakemuslomakkeita myös saatiin jaettua useita, vielä se ei näy jäsenhakemuksina.

Päivä oli antoisa ja uusia avauksia yhteistyöhön ja esittely- ja luentopyyntöjä toisilta yhdistyksiltä tuli myös päivän aikana. Ohessa kuvia päivästä Yhdistyksen pisteeltä.