Härmän Hengitysyhdistys

Yhdistyksemme edistää hengitysairaiden ja heidän läheistensä elämänlaatua ja yhdenvertaisuutta sekä toimii terveellisen elinympäristön puolesta.

Härmän potilasyhdistys on perustettu vuonna 1942 ja sen nimi on muutettu Härmän Hengitysyhdistykseksi vuonna 2001. Jäsenmäärä on noin 80 ja yhdistys toimii Kauhavan kaupungin alueella.

Yhdistykseen voi liittyä myös muualta Suomesta. Yhteistyötä tehdään muun muassa Seinäjoen keskussairaalan hengityssairaiden kuntoutusohjaajan ja keuhkolääkärien kanssa sekä kouluterveydenhoitajien, terveyskeskusten hengityshoitajien, uniapneahoitajien kanssa, apteekkien henkilökunnan kanssa.

Lisätietoa hengityssairauksista löydät Hengitysliiton verkkosivuilta.

ihminen kävelee metsässä tukilla kuvituskuva

Yhdistyksen toiminta

Vertaistoiminta on yksi Hengitysyhdistysten keskeisimmistä toimintamuodoista. Vertaistuella tarkoitetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kohtaamista, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemista ja toisten tukemista.

Se on vuorovaikutuksessa olemista, kokemusten ja tuntemusten vaihtamista sekä oman sairaushistorian tarkastelua ja jakamista toisten kanssa. Ennen kaikkea vertaiset voivat antaa ja saada voimaa ja iloa arkielämään.

Hengitysliitto tarjoaa valtakunnalliset jäsenetunsa kaikille paikallisten hengitysyhdistysten jäsenille. Valtakunnalliset jäsenedut näet Hengitysliiton sivuilta.

Mika Wallin ja Helena Visti

Uniapnealaitteiden maskit -luento 20.3.2024

Yhdistyksemme järjestää mahdollisuuden osallistua yhdessä kansallisen uniapneapäivän verkkotilaisuuteen keskiviikkona 20.3. kello 17.30-19.30 Kauhavan Y-Kinossa, Kauppatie 109, Kauhava.

17.30 Kahvitarjoilu
18.00-19.15 verkkoluento uniapnealaitteiden maskeista, kokemusasiantuntijan puheenvuoro ja yleisökysymyksien vastauksia.

Tervetuloa kaikki asiasta kiinnostuneet!

Härmän Hengitysyhdistys sai lahjoituksen

Apteekkari Mika Wallin Kauhavan ykkösapteekista lahjoitti Härmän Hengitysyhdistykselle Well02 hengitysharjoituslaitteen.

Hallituksen päätöksen mukaan sitä voi lainata kuukauden kokeiluajaksi Helena Vistiltä, puhelin 0500830915.

Kuvassa Mika Wallin ja Helena Visti

Yhdistyksen säännöt

Tutustu yhdistyksen sääntöihin tästä.

Liity paikallisyhdistyksen jäseneksi

Voit liittyä hengitysyhdistyksen jäseneksi sähköisellä lomakkeella ja maksaa jäsenyytesi verkkopankissa heti. Jäsenmaksun suuruus näytetään sinulle automaattisesti valittuasi jäsenyhdistyksen ja jäsenlajin.

Paukkulantie 1 A 7
60100 Seinäjoki

Yhdistykseen voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse annem.suvanto@gmail.com
tai soittamalla 040 721 9028.

Yhdistyksen luottamushenkilöt

Tuula Kallio