Alavuden Seudun Hengitysyhdistys

Yhdistyksemme edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää.

ihminen kävelee metsässä tukilla kuvituskuva

Yhdistyksen toiminta

Alavuden Seudun Hengitysyhdistyksen tarkoituksena on sosiaali- ja terveysalanjärjestönä ja Hengitysliiton jäsenenä edistää hengityssairaiden ja heidän läheistensä elämänlaatua ja yhdenvertaisuutta kuntalaisina sekä toimia terveellisen elinympäristön puolesta.

Yhdistys on perustettu vuonna 1984. Jäseniä on noin 200. Yhdistys toimii Alavuden ja Ähtärin kaupunkien sekä Kuortaneen kunnan alueella.

syksy vaahtera lehtiä kuvituskuva

Toiminnasta tiedottaminen

Yhdistyksen toiminnasta ja tapahtumista ilmoitetaan yhdistyksen kotisivuilla ja Facebookissa.

Ajankohtaista

Jäsenkirje on saapunut postissa. Jäsenkirje sisältää jäsenmaksun (eräpäivä 15.2.), jäsenkirjeen sekä jäsenkortin. Jäsenkirjeestä oli jäänyt vahingossa pois tieto jäsenedusta Mesikämmenen kylpylään. Jäsenetu Kylpylä Mesikämmeneen on voimassa edelleen, 2€ alennus 1 krt/viikko. Pahoittelemme virhettä.

Yhdistyksemme on saanut uuden puheenjohtajan. Kyseiseen tehtävään valittiin Aulikki Linna. Aulikki on toiminut useamman vuoden yhdistyksessä luottamustehtävissä. Aulikkiin voi ottaa rohkeasti yhteyttä yhdistyksen toimintaan liittyvissä asioissa!

Yhdistyksen tehtävänä on

• toimia hengityssairauksien ja tuberkuloosin ennaltaehkäisyn, hoidon ja kuntoutuksen puolesta
  • vaikuttaa hengityssairaiden ja tuberkuloosiin sairastuneiden edunvalvonta-, tuki- ja asiantuntijajärjestönä
  • toimia paikallisesti yhteistyössä päättäjien ja viranomaisten sekä muiden sosiaali- ja kansanterveysjärjestön sekä vapaaehtoisten kansalaisjärjestöjen kanssa.

Jäsenyys

Jäsenryhmiä ovat

• varsinainen jäsen
  • nuorisojäsen
  • perhejäsen eli varsinaisen jäsenen perheenjäsen
  • kannatus- tai tukijäsen
  • lapsijäsen.

Yhdistyksen syyskokous vahvistaa vuosittain jäsenmaksun.

Kannatusjäseneksi voi liittyä rekisteröity yhdistys, säätiö tai julkisoikeudellinen yhteisö, joka hyväksyy yhdistyksen säännöt. Kannattajajäsenellä ei ole äänioikeutta.

Lapsijäseneksi voidaan huoltajan suostumuksella hyväksyä alle 15-vuotias lapsi tai nuori. Lapsijäsenellä on yhdistyksen kokouksessa puhe-oikeus, mutta ei äänioikeutta.

Ohjeet jäseneksi liittymiseen ja lisää tietoa löydät Hengitysliiton verkkosivuilta. Tervetuloa mukaan yhdistyksen toimintaan!

Jäsenedut

Hengitysliitto tarjoaa valtakunnalliset jäsenetunsa kaikille paikallisten hengitysyhdistysten jäsenille. Valtakunnalliset jäsenedut näet Hengitysliiton sivuilta.

Paikalliset jäsenedut

Jäsenedut saat esittämällä jäsenkortin maksun yhteydessä.

2€ alennus (alennus myönnetään kerran viikossa) Alavudella KuntoLutrassa ja Ähtärin Mesikämmen kylpylässä.

2€ alennus Kuntokeskus Aurassa 1 krt/viikko.

2€ alennus elokuvalipusta (kerran kuukaudessa) Alavuden Kino Kyntäjä elokuvateatterissa sekä Ähtärin Sun Kino elokuvateatterissa.

10€ alennus Lakeudenportin kansalaisopiston liikuntaryhmien osallistumismaksusta (edellyttää ilmoittautumista opiston toimistoon)

Yhdistyksen säännöt

Tutustu yhdistyksen sääntöihin tästä.

Hyödyllisiä linkkejä

Liity paikallisyhdistyksen jäseneksi!

Voit liittyä hengitysyhdistyksen jäseneksi sähköisellä lomakkella ja maksaa jäsenyytesi verkkopankissa heti. Jäsenmaksun suuruus näytetään sinulle automaattisesti valittuasi jäsenyhdistyksen ja jäsenlajin.

Postiosoite

Sippolantie 35
63410 Rantatöysä

Yhdistykseen voit ottaa yhteyttä sähköpostitse kiireettömissä asioissa alavudenseutu@hengitysyhdistys.fi.
Kiireellisissä tai ajankohtaisissa asioissa soittamalla 040 503 7898/Riitta.

Yhdistyksen luottamushenkilöt

Aulikki Linna