Yhdistys

Ylä-Kainuun Hengitysyhdistys on Hengitysliiton paikallisyhdistys. Teemme yhteistyötä päättäjien, viranomaisten, terveydenhuollon, eri vammaisjärjestöjen sekä muiden vapaaehtoisjärjestöjen kanssa.

Yhdistyksemme toimii hengityssairaiden ja heidän läheistensä palvelu-, tuki- ja edunvalvontajärjestönä Suomussalmen ja Hyrynsalmen kuntien alueella. Tavallisimpia keuhko- eli hengityssairauksia ovat

• ALLERGINEN NUHA
  • ASTMA
  • HOMEESTA JA SISÄILMASTA JOHTUVAT SAIRAUDET
  • KEUHKOAHTAUMATAUTI
  • UNIAPNEA

Lisätietoa keuhkosairauksista Hengitysliiton sivuiltahttp://www.hengitysliitto.fi/fi/keuhkosairaudet-eli-hengityssairaudet.

Yhdistyksen sisäilmayhdyshenkilö ja kokemusasiantuntija on Vesa Heikkinen puh. 040 8212866.

Yhdistyksemme on perustettu 13.11.1993.

LIITY JÄSENEKSI http://www.hengitysliitto.fi/fi/liity-jaseneksi

Jäsenmaksut:                                                                                     Varsinaiset jäsenet, jäsenmaksu 20,-, heille postitetaan Hengityslehti. Nuorisojäsenet (16-20-vuotiaat) jäsenmaksu 10,-.                                   Perheenjäsenen jäsenmaksu 10,-. Alle 15-vuotias hengityssairas lapsi voi huoltajan suostumuksella liittyä lapsijäseneksi. Lapsijäseneltä ei peritä jäsenmaksua.

Yhdistyksen suruadresseja on myytävänä palvelutalon toimistossa, rahastonhoitajalla on myös.

Tervetuloa mukaan yhdistyksen toimintaan!