TOIMINTAA 2020

Toiminta

Vertaistoiminta on yksi Hengitysliiton keskeisimmistä toimintamuodoista. Vertaistuella tarkoitetaan samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten kohtaamista, kuulluksi ja ymmärretyksi tulemista ja toisten tukemista. Se on vuorovaikutuksessa olemista, kokemusten ja tuntemusten vaihtamista sekä oman sairaushistorian tarkastelua ja jakamista toisten kanssa. Ennen kaikkea vertaiset voivat antaa ja saada voimaa ja iloa arkielämään.

Toimintaa 2020

Jäsenkirjeet jäsenille alkuvuodesta

Sääntömääräiset kokoukset

Vertaistukea tarvittaessa

Vesijumppa jatkuu edelleen 2020 Simmarissa yhdessä Reumadistyksen kanssa, katso tarkemmat tiedot ajankohtasista.

Retkiä, teatteri- yms. virkistysmatkoja

Osallistutaan erilaisiin tapahtumiin ja Pieni ele- keräyksiin.

Järjestetään arpajaisia.

Järjestetään astmapäivä maailman astmapäivänä 5.5.2020

Mahdollisesti uniapneaa rekkatapahtumassa, vasta alkumetreillä suunnittelu ja kysyttävä vielä ko. voidaanko ja onko tarpeen, yhdessä Keski-Suomen hengitysyhdistyksen kanssa.

Keski-Suomen Alueellinen hengitysyhdistysten tapaaminen la 23.5.2020, näillä näkymin Lummeniemesssä.

Vertaistoiminta

Kysy Hengitysyhdistykseltä mahdollisuutta vertaistukitoimintaan. Seija Leppänen käynyt vertaistukija koulutusta, hän toimii jatkossa Hengitysliiton kautta vertaistukijana astmaa, harvinaista keuhkosairautta sairastaville sekä sisäilmastaoireileville. Hän voi myös tarvittaessa järjestää vertaisryhmä tapaamisia esim. vaikeaa astmaa sairastaville, uniapneaa sairastaville, sisäilmasta oireileville tai harvinaista keuhkosairautta sairastaville, toki jos on kiinnostusta voimme tehdä ko. sairauksista "seka"ryhmän. Seijaan voi ottta yhteyttä.

Retket

Retkiä tehdään mahdollisuuksien mukaan, seuraile ilmoittelua lehdessä ja nettisivuilla.

Loma- ja virkistystoiminta

Kauttamme voi osallistua terveyslomiin liiton kautta, tänä vuonna myöhästyimme hausta, joten ensi vuosi jää väliin.